سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۷۸۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴
رييس انجمن دفاع از حقوق معلولان با بيان اينكه در صورت اجراي منشور اخلاقي جامعه ايمن؛ تهران اولين كلانشهر حامي حقوق اجتماعي و مدني معلولان در دنيا است گفت: اجراي اين منشور توسط شهرداران تمام مناطق تهران راه را براي حضور معلولان هموار و جان آنان را در موقعيت هاي حادثه ساز با كمترين خطر مواجه مي كند.

به گزارش" شهر " علي همت محمود نژاد رييس انجمن دفاع از حقوق معلولان در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تشكر از شهردار تهران به منظور صدور بخشنامه "جامعه ايمن" و تشكيل جلسه در مناطق مختلف تهران، از شوراي شهر خواست تا در راستاي قانون جامع حمايت از حقوق معلولان بودجه كافي را براي آن بخش از منشور اخلاقي كه با قانون حمايت از جامعه معلولان مطابقت دارد، تخصيص دهند.

وي تصريح كرد: در صورت اجراي منشور اخلاقي جامعه ايمن، تهران به عنوان اولين كلانشهر دنيا حقوق اجتماعي و مدني معلولان را رعايت مي كند.

محمود نژاد افزود: جامعه ايمن جامعه اي است كه افراد داراي معلوليت بدون دغدغه فكري مي توانند در آن تردد كنند و در صورت بروزحوادثي مانند زلزله، سيل، آتش سوزي و ... گروه هاي مردمي و شهرداري ها مي توانند به معلولان و ساير افراد امداد رساني لازم را ارايه كنند.

رييس انجمن دفاع از حقوق معلولان از شهرداران كلان شهرهايي چون شيراز، تبريز، مشهد و ... خواست تا مانند شهردار تهران نسبت به صدور بخشنامه جامعه ايمن شهر خود اقدام كنند.

وي با اشاره به اين نكته كه براساس مفاد اين منشور كارگروههاي حقوق معلولان ناديده گرفته نمي شود خاطر نشان كرد: دسترسي به خدمات شهري به عنوان يك معيار همگاني در نظر گرفته شده است كه جامعه معلولان نيز از اين امر مستثني نيستند.

محمودنژاد با اعلام اين نكته كه احداث پارك ويژه معلولان در منطقه يك تهران از جمله اقدامات حمايتي از قشر معلول جامعه است اظهار كرد: اميدواريم حمايت مسولان اجرايي و شهري از جامعه معلولين با اجراي منشور اخلاقي جامعه ايمن گسترش يابد.

نظر شما