يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۷۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
30 دقيقه فعاليت هوازي با شدت ملايم به مدت 5 روز درهفته يا 20 دقيقه فعاليت شديد به مدت 3 روز درهفته خطر بيماري‌هاي قلبي و عروقي را 8 درصد کاهش مي‌دهد.

به گزارش "شهر"، مطالعات پژوهشي در زمينه نقش تحرک بدني در کاهش بيماري‌ها و ارتقاء سلامت در مراکز پژوهشي معتبر دنيا ضمن اثبات اين موضوع تصريح مي‌دارد: مرداني که فعاليت بدني بيشتر داشته‌اند، 27 درصد کمتر در مقايسه با مرداني که فعاليت بدني کمتري داشته‌اند، درمعرض خطر مرگ و مير بوده‌اند.

اين گزارش مي‌افزايد: يک مطالعه 6 ساله در زمينه تحرک بدني بر روي زنان نشان داد: زناني که فعاليت بدني کمتري داشتند، درمقايسه با زناني که بطور مداوم در طول همان دوره زماني فعاليت بدني مناسبي داشته‌اند، 2 برابر بيشتر در معرض مرگ قرارگرفته‌اند.

 

بنابراين گزارش خطر افزايش فشارخون درمرداني که در هفته کمتر از 2 هزار کيلوکالري براثر تحرک بدني مصرف مي‌کنند، 3/1 برابر بيشتر از مرداني است که بيشتر از 2 هزار کيلوکالري در هفته مصرف مي‌کنند.

 

اين گزارش همچنين خاطرنشان مي‌کند: افزايش فعاليت بدني و آمادگي  جسماني بطور معکوس با خطر مرگ و مير نابهنگام و زودرس و بسياري از بيماري‌هاي مزمن شامل: بيماري‌هاي عروق کروني قلب، پرفشاري خون، ديابت نوع 2 و بسياري از سرطان‌ها به خصوص سرطان سينه و کولون در ارتباط است.

نظر شما