يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۷
کد خبر: ۱۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۶
در آستانه سالگرد افتتاح دفاتر خدمات الکترونيک شهرداري؛
با گذشت يک سال از افتتاح دفاتر خدمات الکترونيک شاخص هاي جهاني ايران در بانک جهاني 24 پله ترقي كرده است .
به گزارش خبرنگار شهر مشاور معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در آستانه سالگرد افتتاح دفاتر خصوصي خدمات الکترونيک شهرداري ، درخصوص عملکرد اين دفاتر اعلام كرد: انجام بازديد، کنترل نقشه، استعلام هاي مهندسان از جمله وظايفي بوده که در طول يک سال به تدريج بر عهده اين دفاتر قرار گرفته است . فرزان شيروان بيگي افزود: بدين ترتيب با تغييرات حاصل شده فرآيند کامل تصدي‌گري به پايان رسيده است . وي با اعلام اين خبر که تا پايان مهرماه فرآيند صدور انواع پروانه‌هاي ساختماني نيز به اين دفاتر محول خواهد شد، ادامه داد: البته اين دفاتر امروز منشاء خدمات ديگري از جمله صدور مجوزطرح ترافيک و صدور مفاصاحساب نوسازي نيز شده است. شيروان بيگي همچنين با اشاره به ساير خدمات ارايه شده از سوي اين دفاتر در آينده‌اي نزديک، گفت: به زودي استعلام آتش نشاني نيز به ليست وظايف اين دفاتر افزوده مي شود. مشاور معاون شهرسازي و معماري همچنين با برشمردن تاثيرات حاصل از افتتاح اين دفاتر افزود: با آغاز به کار اين دفاتر زمان مفيد فرآيندهاي محوله به نصف کاهش پيدا کرده است. وي در ادامه درباره تاثير مطلوب راه‌اندازي اين دفاتر خاطرنشان كرد: براساس اعلام بانک جهاني با اين اقدام انجام شده و راه اندازي دفاتر خصوصي خدمات الكترونيكي، ايران 24 پله در شاخص جهاني اين بانک ترقي کرده و رتبه آن از 157 به 133 کاهش يافته است . شيروان بيگي در توضيح چگونگي ارزيابي‌هاي بانک جهاني، گفت: در ارزيابي انجام شده 10 شاخص عمده مورد بررسي قرار مي گيرد که يکي از آنها صدور انواع مجوزها است که ايران با تاسيس دفاتر خدمات الکترونيک توانسته جايگاه قابل توجهي را در اين ليست به خود اختصاص دهد. وي تعداد دفاتر فعال خدمات الکترونيک را 70 دفتر اعلام و تصريح كرد: در يک سال گذشته بيش از 179 ميليون برگ از پرونده‌هاي بايگاني شهرداري، معادل سه ميليون و 450 هزار پرونده توسط اين دفاتر اسکن و ثبت شده که از اين تعدا د يک ميليون و 300 هزار پرونده مربوط به شهرسازي بوده است . شيروان بيگي ادامه داد: با تکميل و توسعه وظايف دفاتر خدمات الکترونيک اين دفاتر مي‌توانند در ارايه خدمات رساني بسياري ديگر از فرآيندها نيز به کار گرفته شوند. شيروان بيگي در پايان با مثبت ارزيابي کردن عملکرد يک ساله اين دفاتر گفت: البته درحال حاضر نمي توان مدعي تحقق 100 درصدي اهداف تعيين شده و نيز بي‌نقص بودن عملکرد اين دفاتر بود چرا که اين فرآيند در مسيرحرکت خود هموراه نياز به رشد، ارتقاء، تکميل، آموزش، نرم افزارهاي جديد و تکميل نرم‌افزارهاي قديمي و در مجموع رفع نيازها و اشکالات پيش آمده دارد .
نظر شما