چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
با توجه به تفاهم‌نامه‌ اي كه ما بين وزارت رفاه و تامين اجتماعي و وزارت مسكن و شهرسازي امضا شده تكليف شده است براساس تحول در نهضت مسكن مددجويان و معلولان بهزيستي 200 هزار خانه تا پايان دولت دهم واگذار شود.

به گزارش " شهر " احمد اسفندياري سرپرست سازمان بهزيستي در نشست خبري اظهار داشت : در حال حاضر 98 هزار معلول فاقد مسكن تحت پوشش سازمان است. اين در حالي است كه 748 هزار معلول نيز تحت پوشش هستند و از سازمان مستمري مي‌گيرند.

وي گفت: تا کنون هفت هزار و 500 نفر از طريق پايگاه اينترنتي سازمان بهزيستي در مسکن معلولان و مددجويان ثبت نام کرده‌اند که همزمان بررسي وضعيت ثبت نام کنندگان و اولويت‌بندي آنها آغاز شده است.

اسفندياري درخصوص زمين‌هايي كه براي احداث مسكن جامعه هدف سازمان در نظر گرفته شده است، گفت: محل زمين‌ها بسيار مرغوب است و سازمان بهزيستي ضمن در نظر گرفتن شأن معلولان در نظر دارد مناسب‌سازي را به طور دقيق و با نظارت كامل در واحدهاي مسكوني ايجاد كند.

سرپرست سازمان بهزيستي در مورد تسهيلات بانکي براي مسکن معلولان گفت: بانک مرکزي براساس تفاهمنامه منعقد شده ملزم شده تا وام 20 ميليون توماني با کارمزد 4 درصد و اقساط ماهيانه 110 هزار تومان را به متقاضيان پرداخت نمايد و به ازاي آن مسکن واگذار شده را ضمانت قرار دهد.

اسفندياري در مورد مناسب سازي در مسکن ويژه معلولان گفت: بر اساس شرايط معلوليت هر معلول مناسب سازي لازم در منازل در دست ساخت اجرا مي شود و اين جدا از وام مسکن مبلغ يک ميليون توماني است كه براي اين امر در نظر گرفته شده است.

وي از مهندسان و کارشناسان معماري معلول خواست تا در اين پروژه سازمان بهزيستي را ياري دهند.

نظر شما