دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۷۹۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
قائم مقام شهردار تهران در بازديد از پروژه‌هاي عمراني منطقه 9 گفت: پيگيري سياست‌هاي کلان مديريت شهري در مناطق و ناحيه‌ها امري ضروري است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه9، دکتر عيسي شريفي در جمع مديران بازديدکننده گفت : طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني شهري در اين منطقه با توجه به مشکلات بخش جنوب غربي تهران بسيار خوب برنامه‌ريزي شده‌اند.

 

معاون امور مناطق شهرداري تهران از عمليات ساخت دو ورزشگاه بزرگ محله مهرآباد جنوبي و ورزشگاه محله سي متري جي که در راستاي سياست‌هاي مديريت شهري پايتخت طراحي و در حال ساخت هستند بازديد و تصريح کرد: محله‌ها بايد در تأمين نيازهاي اجتماعي ، فرهنگي و ورزشي خودکفا شوند.

 

وي در ادامه به نياز گسترده منطقه 9 به توسعه فضاهاي فرهنگي و اجتماعي اشاره کرد و افزود: افتتاح سراي محله مهرآباد، خانه فيروزه، نمادي از ضرورت توسعه فضاهاي فرهنگي و اجتماعي در مناطق 22 گانه تهران است.

 

قائم مقام شهردار تهران از پروژه بهسازي بوستان المهدي (عج) و عمليات احداث آبنماي تصويري درياچه اين بوستان در مجاورت ميدان آزادي، مرکز مديريت سلامت شهري و مرکز پرورش گل و گياه نيز بازديد کرد.

 

بر اساس اين گزارش ،دکتر شريفي به همراه مهندس جعفري، کلنگ احداث سراي محله امام زاده عبداالله (ع) و پروژه نوسازي بافت فرسوده منطقه 9 با عنوان رضوان را به زمين زد و در اين رابطه اظهار کرد : محلات در تأمين نيازهاي فرهنگي و اجتماعي با توجه به توسعه زير ساخت‌هاي لازم بايد خودکفا شوند.

 

وي با اشاره به اولويت‌هاي شهرداري تهران در سال جاري عنوان کرد: برون‌سپاري و کوچک‌سازي، توسعه کمي و کيفي امکانات در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي، محله‌محوري و توسعه زيرساخت‌هاي محلات از مهم‌ترين اولويت‌هايي است که بايد توسط شهرداري‌هاي مناطق و نواحي‌ها با جديت و تلاش مضاعف دنبال شوند.

 

دکتر شريفي با تأکيد بر لزوم افزايش اعتبارات منطقه 9 يادآور شد: در راستاي سياست هاي شهردار تهران در مورد محله محوري بايد الگوي مناسب در مناطق تعريف شود چرا که در غير اين صورت در آينده دچار مشکلات زير ساختي مي شويم.

 

قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اينکه بايد در هر محله يک سراي محله وجود داشته باشد، اظهار کرد: تمام محلات بايد مجهز به کاربري‌هاي مختلفي نظير کتابخانه، مرکز همايش، خانه سلامت، خانه اسباب بازي، خانه IT، دارالقرآن و ... شوند.

 

وي همچنين تأکيد کرد: در هر محله بايد يک ورزشگاه و زمين چمن ساخته شود و به طور کلي توسعه زير ساخت ها و امکانات بايد به صورتي انجام شود که محله هاي کلان شهر تهران خودکفا شده و براي تأمين نياز هاي فرهنگي و اجتماعي به مناطق بالادست نيازي وجود نداشته باشد .

 

دکتر عيسي شريفي با اشاره به رويکرد اصلي شهرداري تهران در امور فرهنگي و اجتماعي خاطرنشان کرد : رويکرد ها و راهبرد هاي شهرداري تهران بايد در کليه برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي به شکلي انقلابي، ارزشي و ولايي باشد و گرنه خارج از چارچوب مديريت شهري محسوب مي‌شود.

 

معاون هماهنگي و امورمناطق شهرداري تهران افزود: در راستاي سياست‌هاي تبديل شهرداري از نهادي خدماتي به نهادي اجتماعي، مديران بايد در برنامه هاي خود اطلاعات به روز و دقيقي از رويداد ها و وضعيت زندگي شهروندان داشته باشند و در سطوح مختلف به آن ها رسيدگي و سرکشي کنند تا زمينه کمک به تک تک خانواده ها مهيا شود.

 

وي با بيان اينکه مديران بايد در همه فعاليت‌هاي خود رضاي خدا را مدنظر قرار دهند، يادآور شد: روند اجراي پروژه‌ها در سطح مناطق به خصوص منطقه 9 با اتکا به حمايت هاي معنوي خدا، سرعت بيشتري پيدا مي‌کند و بي‌شک مديران شاهد اتفاقات خاصي در حوزه هاي ترافيک، فعاليت هاي عمراني و نوسازي بافت هاي فرسوده خواهند بود.

 

در اين بازديد فشرده که حدود 2 ساعت به طول انجاميد، شهردار منطقه 9 و تني چند از معاونان شهرداري اين منطقه نيز در مورد پروژه ها و فعاليت‌هاي در حال انجام توضيحاتي ارائه دادند و در نشست بررسي روند اجراي پروژه هاي عمراني منطقه نيز علاوه بر شهردار ، کليه معاونان و مديران ستادي اين منطقه حضور داشتند.

 

شهردار منطقه 9 تهران در نشست مشترک با معاون امور مناطق شهرداري تهران ياد آور شد : در طول دوران 10 ماهه مسئوليت در شهرداري منطقه 9 ، به همراه همکاران خود همواره تلاش کرده ايم تا در راستاي سياست‌ها و برنامه هاي کلان شهردار و مديريت شهري پايتخت حرکت کنيم .

 

مهندس عليرضا جعفري با اشاره به مراسم راهپيمايي روز 22 بهمن تأکيد افزود : اين منطقه افتخار آن را دارد که در برگزاري اين مراسم وظايف قابل توجهي را بر عهده داشته باشد و در سال گذشته نيز خوشبختانه با همکاري همه بخش ها توانستيم ، ضمن آماده سازي فضاي مناسب ، فعاليت ها و برنامه هاي خوبي را هم به اجرا برسانيم.

 

وي همچنين در خصوص تهيه سند توسعه محلات نيز خاطرنشان کرد : با هماهنگي معاونين و مديران منطقه و در جلسات مشترک با شورا ياري ها ، خوشبختانه توانستيم سند توسعه را تهيه و تنظيم کنيم که در راستاي آن کليه فعاليت هاي عمراني ، ترافيک و فرهنگي و ورزشي داراي جداول زمانبندي و در قالب سند هماهنگ خواهد شد.

 

شهردار منطقه 9 شهر تهران از افزايش 220 درصدي ميزان صدور پروانه در سطح اين منطقه خبر داد و افزود : با اعمال سياست هاي تشويقي جديد فعاليت هاي تخريب و نوسازي در سطح منطقه شتاب قابل توجهي به خود گرفته و نوسازي بافت هاي فرسوده توسط خود مردم وارد مرحله جديدي شده است.

 

مهندس جعفري با اشاره به فعاليت کارگروه سرمايه گذاري منطقه يادآور شد: در حال حاضر 55 پرونده خاص در حال بررسي و رايزني داريم که به لطف خدا تا سقف1000 ميليارد تومان آورده مالي براي شهر به ارمغان خواهد آورد.

 

وي پيشرفت و روند اجراي پروژه هاي عمراني منطقه را مناسب توصيف کرده و افزود : خوشبختانه در کنار پيشرفت هاي حاصل شده در بخش هاي شهر سازي ، مالي و اداري و سرمايه گذاري ، سطح خدمات شهري نيز به اذعات شهروندان افزايش قابل قبولي داشته است.

 

به گفته شهردار منطقه 9 ، سه پروژه منحصر به فرد فضاي سبز عمودي ، بام و ... به همراه توليد چمن هايرو سيدينگ براي اولين بار در کشور توسط شهرداري منطقه اجرا خواهد شد.

 

مهندس عليرضا جعفري با اشاره به پروژه هاي خاص منطقه نظير پروژه فرهنگي کوثر ، نوسازي بافت فرسوده ، و طرح هاي توسعه کالبدي تصريح کرد : در سال همت و کار مضاعف به لطف خدا سالي پربار را براي شهروندان شاهد خواهيم بود.

 

بر اساس اين گزارش ، در پايان مهندس جعفري با تشکر از حضور دکتر شريفي در منطقه 9 ابراز اميدواري کرد تا با افزايش اعتبارات و توجه مديريت شهري ، توسعه اين منطقه ، شتاب بيشتري به خود بگيرد.



نظر شما