دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۷۹۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
نشست بررسي تاثير امام خميني (ره) در خلق آثار هنري روز يکشنبه 23 خردادماه با حضور کارشناسان و اساتيدي چون جواد محقق، رضا برجي و حجت‌الاسلام فخرزاده در حوزه هنري برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از پايگاه اطلاع رساني حوزه هنري، اوليننشست از اين برنامه که به موضوع تاثير امام خميني (ره) در خلق آثار هنريمي‌پردازد روز يکشنبه 23 خردادماه ساعت 15 با حضور کارشناسان و اساتيديچون جواد محقق، رضا برجي و حجت‌الاسلام فخرزاده برگزار خواهد شد.


علاقمندانمي‌توانند روز يکشنبه آينده ساعت 15 به سالن مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزههنري به نشاني خيابان حافظ، تقاطع سميه، حوزه هنري مراجعه کنند.



ايران امروز بلاروس ميزبان عکس‌هاي خانه عکاسان ايران مي‌شود

قصرهنر مينسک، پايتخت کشور بلاروس، از 24 خردادماه ميزبان نمايشگاهي گروهي ازآثار عکاسان خانه عکاسان ايران با موضوع «بانوي امروز ايران» مي‌شود.


ايننمايشگاه عکس با موضوع حضور زن ايراني در عرصه‌هاي فرهنگي، هنري، ورزشي،علمي و ديگر فعاليت‌هاي اجتماعي از 24 خرداد در اين مرکز فرهنگي هنريپايتخت بلاروس برپا مي‌شود.


رسولاوليازاده مدير خانه عکاسان ايران با تاييد اين خبر، هدف از برگزاري ايننمايشگاه را مقابله فرهنگي با تبليغات منفي جهان غرب عليه زن ايراني خواندو گفت: پيش از اين نمايشگاه عکسي مشابه با موضوع بانوي ايراني در فرانسهبرگزار کرديم که مورد استقبال شهروندان فرانسوي قرار گرفت.


ويعکس را بياني غير قابل تحريف خواند که واقعيت را بهتر از هر عنصر ديگريبازگو مي‌کند و افزود: در شرايطي که تبليغات منفي در غرب عليه ايران بسياراست، به ويژه آنکه زن ايراني در نظر آنان در شرايط تحجر جلوه‌گر شده، ايننمايشگاهها فرصت مغتنمي است تا بدون واسطه جايگاه واقعي زن ايراني را درعرصه‌هاي اجتماعي نشان دهيم.


سازمانفرهنگ و ارتباطات اسلامي و سفارت ايران در بلاروس، خانه عکاسان ايران رادر برپايي اين نمايشگاه ياري مي‌كنند. نمايشگاه عكس بانوي امروز ايران تادوم تير داير خواهد بود و در آن 48 عکس از 28 عکاس خانه عکاسان ايران بهنمايش گذاشته مي‌شود.



«مردگانباغ سبز» بايرامي با حضور مومني رونمايي مي‌شود

رمان«مردگان باغ سبز» نوشته محمدرضا بايرامي روز دوشنبه 24 خردادماه با حضورمحسن مؤمني شريف رئيس حوزه هنري و ديگر هنرمندان در محل حوزه هنري رونماييمي‌شود.


اينكتاب كه در ايام برگزاري بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهرانمنتشر شده بود، دومين اثر بايرامي و به اعتقاد خودش مهمترين كتاب او برايگروه سني بزرگسال به حساب مي‌آيد.


نشسترونمايي اين رمان ساعت 10 صبح روز دوشنبه 24 خردادماه در محل حوزه هنري باحضور محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري، هدايت‌الله بهبودي، نويسنده رمان وتعدادي از نويسندگان حوزه تاريخ و ادبيات برگزار مي‌شود.


بايرامياين رمان را بر اساس خاطره‌اي كه مادرش از سال‌هاي دور براي او نقل كردهنوشته است. داستان «مردگان باغ سبز» مربوط به فرقه دموكرات آذربايجان درسال 1325 است كه هنگام شكست و عزيمت به مرز شوروي، دو نفر از اين افرادگذرشان به روستاي آنها مي‌افتد. يكي در راه عزيمت به مرز به شكل فجيعيكشته مي‌شود و...


البتهبايرامي اين خاطره را سال 71 در قالب داستان كوتاه «به دنبال صداي او»نوشته بود كه به گفته خود، به خاطر شيوه روايتي و همچنين از لحاظ فرمداستاني اين كتاب آن را خيلي دوست دارد.


درواقع «به دنبال صداي او» اولين خروجي بايرامي از اين خاطره بود تا اينكهاطلاعات خود را درباره اين رويداد تاريخي و جنگ داخلي در آذربايجان آنقدربالا برد كه تصميم گرفت «مردگان باغ سبز» را بنويسد. در واقع اين كتاب، يكرمان تاريخي درباره برخورد سه نسل (نوه،پدر و پدربزرگ) با يك رويدادتاريخي است.



محمدعلي براي «پرنده‌باز» سلمانيان موسيقي متن مي‌سازد

محمد محمدعلي آهنگسازي فيلم سينمايي «پرنده‌باز» نخستين ساخته عطاءالله سلمانيان را بر عهده گرفت.

تدوين فيلم سينمايي «پرنده‌باز» توسط كاوه ايماني و صداگذاري توسط آرش قاسمي و عباس رستگارپور در استوديو حوزه هنري ادامه دارد.


مرحلهساخت موسيقي فيلم نيز توسط محمدعلي شروع شده است. اين آهنگساز پيش از ايننيز ساخت موسيقي سريال «به كجا چنين شتابان» و چند فيلم تلويزيوني را بهعهده داشته است.


داستان«پرنده‌باز» درباره شخصيتي است كه به مكه مي‌رود و بازيگراني چون حسينياري و ماه‌چهره خليلي در اين فيلم سينمايي به ايفاي نقش مي‌پردازند.


نظر شما