دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۷۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۵
حتي اگر قانون نيز اشتباه باشد قوه مجريه حق هيچ مقاومتي را ندارد/‌امروز يکي از مشكلات رييس جمهور محترم اين است كه افرادي را اطرف خود جمع كرده كه مشكل دار و تعدادي از آنها نيز منحرف هستند.

احمد توكلي با اشاره به سخن امام درباره جلوگيري از افتادن انقلاب به دست نااهلان گفت:‌ امروز شاهد هستيم كه عده‌اي نااهل، متصدي برخي سمت‌هاي كشوري شده‌اند كه اين موضوع بايد اصلاح شود.


به گزارش ايلنا، نماينده مردم تهران در جمع مردم رامسر طي سخناني به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، با اشاره به تاکيد رهبر فقيد انقلاب بر حفظ آبروي جمهوري اسلامي گفت: امام تاكيد زيادي بر حفظ نظام جمهوري اسلامي ايران كه پس از قرن‌ها تسلط طاغوت‌ها بر مسلمين با شرافت ملت ايران و وحد حول روحانيت محقق شده بود، داشت.


وي به مشكلات كشور در نخستين روزهاي پيروزي انقلاب اشاره كرد و افزود: برخي افراد درون انقلاب بودند، كه اگرچه انسان‌هاي خوب و روشنفكري بودند اما بدون توجه به واقعيات نظام، توقعاتي داشتند که عملي نبود و از اين رو مدام شکايت و به انقلاب نوپا اعتراض مي کردند و در برخي از اوقات نيز از روي عقده با انقلاب دشمني مي‌كردند.


توكلي تصريح كرد: از اين رو امام خطاب به اين جماعت فرمودند:‌ وقتي اصل اسلام مطرح است در برابر ناملايمات و دشمن خارجي نبايد کوتاه بياييم.

 از سوي ديگر وقتي دشمن خارجي با جديت و مصصم و با تمام وحشي‌گري بر عليه ملت ايران، اسلام و شيعه کار مي کند بايد بعضي از توقعات را کنار گذاشت. حتي اگر اين توقعات حق باشد.


اين نماينده مجلس به ماجراي خلافت حضرت علي(ع) اشاره كرد و افزود: اگرچه پيامبر اسلام به فرمان خدا حضرت علي(ع) را به عنوان ولي و جانشين خودش معرفي كرد، اما وقتي كه حضرت علي(ع) حكومت نوپاي اسلامي را در خطر مي بينيد از اين حق الهي خود كوتاه مي آيد و حتي حاضر مي‌شود كه به خليفه اول مشاوره بدهد.


رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس خاطرنشان كرد: امام تلاش زيادي کرد تا به مخالفين و معترضين جمهوري اسلامي بفهماند که ما نمي گوييم جمهوري اسلامي و مسئولينش بي اشكال هستند.

حكومت كاملا ديني است و زد و بند و فساد ندارد. اما بايد توجه کنيم كه اين يك حكومت تمام شيعه است كه زير يک پرچم تشكيل شده است.


احمد توكلي به موضوع تقلب در انتخابات كه توسط نامزدهاي مغلوب در انتخابات رياست جمهوري گذشته مطرح شده بود، اشاره کرد و گفت: من پيش از اين، دوبار نامزد رياست جمهوري بودم و حاضر هستم شهادت بدهم كه تقلب در انتخابات رياست جمهوري يك امر محال است. اگر تمامي حرف‌هاي موسوي در اين خصوص هم درست بود اما زماني كه مي ديد دشمن در حال سو استفاده از وي است و مي خواهد از اين طريق جمهوري اسلامي را تضعيف كند بايد از حق خود مي گذشت. وي كه از حضرت علي(ع) و حق الهي اش بالاتر نبود.


من چندين بار با اطرافيان آقاي موسوي صحبت كردم و استدلال کردم که چرا تقلب امکان پذير نيست و خواستم كه اين سخنانم را به وي برسانند. آنها نيز گفتند حق با شماست. ما اين مطالب را به او مي‌گوئيم اما وي تحت تاثير يک عده خاصي قرار گرفته است


اين نماينده مجلس به سخنان موسوي در خصوص خط امام(ره) اشاره و اضافه كرد: از آقاي موسوي که طرفداري از امام را انحصاري به خودش مي‌داند و ما را خط امامي نمي‌داند بايد اين سوال را بپرسيم كه مگر امام بر ولايت مداري تاكيد نمي كرد؟ پس چرا شما به رغم ادعاهاي خودتان در خصوص خط امام به اين سفارش امام توجه نمي كنيد؟


وي ادامه داد: روز دوشنبه بعد از انتخابات مقام معظم رهبري با آقاي موسوي ملاقات كرد و صريحا به ايشان تاكيد كردند كه عنان كار از دستت در خواهد رفت و نمي‌تواني ماجرا را جمع و جور كني. اما موسوي باز هم توجه نكرد.


توكلي در خصوص ارسال پيام خود به موسوي گفت: من به آقاي موسوي پيغام دادم و گفتم که بنده شخصا از منتقدان آقاي احمدي‌نژاد هستم. اما ايشان رييس جمهور قانوني کشور هستند و 24 ميليون راي دارد. او 4سال به مناطق مختلف كشور سفر كرده و با مردم ملاقات كرده است اما شما در تهران نشسته بوديد و فكر مي‌كنيد كه ايران در تهران خلاصه مي شود.


وي در بخش دوم سخنان خود به طرح موضوع قانون از ديدگاه امام خميني(ره) پرداخت و گفت: امام بر خلاف همه انقلاب هاي دنيا به محض پيروزي انقلاب و شكل گيري جمهوري اسلامي به سراغ قانون رفت و در همان ابتداي انقلاب در خصوص جمهوري اسلامي همه پرسي كرد و مردم 98 درصد به آن راي دادند.


وي در ادامه افزود: پس از اين بلافاصله مجلس خبرگان قانون اساسي با انتخاب مردم تشكيل شد و شروع به تدوين قانون اساسي كردند. اين درحالي است كه در کشورهايي که انقلاب مي شود، سالهاي سال قدرت را در اختيار رهبر انقلابيون قرار دارد اما امام اين کار را نکرد و حتي به دعوت كانديداتوري براي رياست جمهوري پاسخ منفي داد.


پس از تدوين قانون اساسي، اين قانون نيز به همه پرسي گذاشته شد و مردم به آن راي دادند و در كمتر از يك سال انتخابات رياست جمهوري نيز برگزار و رئيس جمهور انتخاب شد.بنابراين چهار ستون انقلاب با تدبير امام خميني محکم ساخته شد و اين نعمت بزرگي است.


اين نماينده مجلس با ذكر خاطره‌اي از امام(ره) در خصوص قانون مداري ايشان تصريح كرد: بني صدر در ايام رياست جمهوريش با مجلس درگير شد و گفت اگر شما قانون را تصويب کنيد من قبول ندارم. امام نيز به به شدت پاسخ داد كه نمي شود از شما پذيرفت که قانون را قبول نداريد غلط مي‌کني قانون را قبول نداري! قانون تو را قبول ندارد اگر بخواهي از صحنه بيرونت نکنند پيرو قانون باشيد.


وي ادامه داد: آقاي موسوي در هنگام مناظره با آقاي احمدي نژاد يک ايراد خيلي مهم از ايشان گرفت که تقريباً هم حق داشت . موسوي گفت اگر شما قانون را قبول نداري نبايد بروي قانون را عوض کني. از قانون تبعيت کن كه اين حرف درستي بود. اما خدا ايشان را با همين حرف خودش آزمايش کرد و از قضا روفوزه هم شد.


توكلي با ذكر اين نكته كه البته موسوي از سرنوشت بني صدر عبرت نگرفت، خاطرنشان كرد: به آقاي موسوي گفتند که تو اگر شوراي نگهبان را قبول نداشتي چرا ثبت نام کردي. صلاحيت تو را شوراي نگهبان تاييد کرد. آدم اگر داور را قبول ندارد توي زمين فوتبال چرا وارد مي شود. نمي‌شود داور را قبول کند بازي بکند وقتي گل خورد بگويد داور را قبول ندارم. بنابراين اگر به شکست اعتراض داري قانون داريم. از طريق قانون اعتراضات خود راپيگري کن.


وي به سخنان احمدي نژاد نيز اشاره كرد و افزود: حرف آقاي احمدي نژاد نيز كه گفته بود من تشخيص مي دهم که اگر قانون مناسب نبود، اجرايش نمي کنم هم بسيار اشتباه و غلط است. بر اساس قانون اساسي مرجع تشخيص سازگاري قوانين با قانون اساسي شوراي نگهبان است نه رييس جمهور.


توكلي ادامه داد:‌ حتي اگر قانون نيز اشتباه باشد قوه مجريه حق هيچ مقاومتي را ندارد. چراكه قانون اساسي اين حق را داده است که رييس جمهور و رييس دولت يک لايحه دو فوريتي به مجلس بياورد و تقاضاي اصلاح لوايح و قانون را بكند.


اين نماينده مجلس با اشاره به صحبتهاي اخير احمدي نژاد در خصوص اين مطلب كه يك نماينده 6هزار رايي اجازه ندارد كه با من كه 24 ميليون راي دارم، مخالفت كند،‌اضافه كرد: بر اساس قانون اساسي يک نماينده 6 هزار رايي حق دارد كه وزير را براي پاسخگويي به پشت تريبون بكشد.


10 نماينده 6 هزار رايي مي توانند يك وزير را استيضاح کنند و 75 نماينده 6 هزار رايي مي توانند يك رئيس جمهور 24 ميليون رايي را استيضاح کنند. بنابراين حق با قانون است.


توكلي تصريح كرد: همه ما بايد قانون را رعايت کنيم امام اين را مي خواست رهبري نيز اين را مي خواهد. اسلام و عقل و جامعه بشري هم اين را مي خواهند.


اين نماينده مجلس در بخش ديگري از سخنانش به توصيه‌هاي امام در خصوص واگذاري مناسب دولتي به افراد اشاره كرد و افزود: يکي از توصيه هاي مهم امام اين بود که نگذاريد نااهلان و نا محرمان قانون را بدست بگيرند.البته امير المومنين همه کساني را که استفاده کرد صددرصد قبول نداشت اما اگر کسي هم اتهام و يا پرونده‌اي را داشت و مطلع بود وي را كنار مي گذاشت.


توكلي ادامه داد:‌امروز يکي از مشكلات نمايندگان مردم و رييس جمهور محترم اين است كه ايشان افرادي را اطرف خود جمع كرده كه مشكل دار و تعدادي از آنها نيز منحرف هستند. به طور مثال کسي که مي گويد دوران حاکميت دين بر جهان گذشته است قطعا منحرف است و بايد با او برخورد كرد. كار به جايي رسيده است كه اين منحرف همه کاره کشور شده است.


وي تصريح كرد: اگر اين روند ادامه پيدا كند، اين منحرفان نيز رفقاي مثل خودشان را در پستهاي مختلف مي‌گمارند و يك موقع چشم باز مي كنيد و مي بينيد كه همه جا را آدمهاي نامرد گرفته است.


توكلي در بخش پاياني اين سخنراني با جمع بندي مطالب خود تصريح كرد: بنده تلاش كردم تا سه مطلب را در خلال سخنراني ام عرض کنم. نكته اول اهميت حفظ جمهوري اسلامي در دنياي پر تنش كنوني. نكته دوم تاكيد بر اهميت قانون و تساوي افراد در برابر قانون و نكته سوم ضرروت توجه به عزل و نسب افراد در پستهاي مختلف و ضرورت اصلاح مناسبي كه توسط اين افراد غصب شده است كه اميدوارم دولت محترم به اين نكات نيز توجه كند.

نظر شما