يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۸۰۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
به مناسبت آغاز پانزدهمين سال فعاليت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران
در آستانه فرارسيدن پانزدهمين سال فعاليت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران قرار داريم. سازماني كه جامع همه ارگان‌ها و نهادهاي فرهنگي جمهوري اسلامي در هيئت امناي خويش است و سخن نادرستي نخواهد بود اگر به گونه‌اي، عصاره همه اهداف و آرمان‌هاي فرهنگي نظام مقدس جمهوري اسلامي را در آن جستجو كنيم.

اين جامعيت عناصر ساختاري سازمان متاثر از ويژگي‌هاي تهران به عنوان شهري است كه هم پايتخت است و هم مركز استان و هم دربرگيرنده نمونه‌هايي از همه اقوام ايراني در محدوده‌اي جغرافيايي. اين ويژگي باعث شده كه وظايف و كارويژه‌هاي گسترده‌اي در طول فعاليت سيزده ساله سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، براي آن تعريف شود و به عبارتي، همه ديدگاه‌هاي نظري و تجربيات عملي، به نحوي در اين سازمان محك زده شود.


اما اكنون موقعيتي فراهم شده تا با تاكيد بر همه دستاوردهاي مثبت اين سازمان در عرصه فرهنگ و هنر، به افق‌هاي بلندتر و متعالي‌تري برآمده از آرمان‌ها و ارزش‌هاي اسلامي بينديشيم و از آنجا كه آنچه در تهران عرضه مي‌شود و آنچه در تهران به‌كار بسته مي‌شود، به عنوان يك الگو ابتدا به همه شهرهاي ايران و سپس به جوامعي كه به انتظار پيشگامي ايران در ميدان عمل به دستورات انسان‌ساز اسلامي نشسته‌اند تسري مي‌يابد، بنابراين وظيفه‌اي خطير در برابر خود داريم.


گذر سي و يك سال از عمر گرانبهاي جمهوري اسلامي، فرصت مغتنمي است تا گامي در راه طراحي و ساخت يك آرمان‌شهر ايراني – اسلامي برداريم و در اين راه، به كار بستن اصول اسلامي در ايجاد يك زندگي شهري نوين و آميخته با فرهنگ و هنر را به منصه ظهور برسانيم.


توجه به ارزش‌هاي فرهنگي ايران‌زمين كه از ارزش‌هاي ديني منفك ناشدني است، ركن اصلي برنامه‌‌ريزي براي فعاليت‌هاي فرهنگي در تهران است. اين ارزش‌ها به ما اين توان را مي‌دهد كه علاوه بر حفظ اصالت و سلامت در زندگي، دربرابر ارزش‌هاي مهاجم برآمده از نحله‌ها و فرقه‌هاي غيرديني به دفاع از هويت فرهنگي و ديني خود بپردازيم.


اكنون با نسلي جديد رو‌به‌رو هستيم كه در عين پايبندي فكري و ذاتي به ارزش‌هاي ديني و انساني، در جستجوي روش‌ها و زباني‌نو براي كار و تلاش و حركت در دنياي نوين است. فعاليت در تهران كه مقياس فشرده‌اي از ايران را در برابر ما گذارده، بايد فعاليتي جامع‌الاطراف باشد. دنياي نوين، شهر نوين و زندگي امروزي، با طراوت انديشه‌هاي ديني، زيبايي‌هاي بيشتري خواهد داشت. ما بايد درون فطري و الهي شهروندانمان را تقويت كرده و تنوعي از برنامه‌هاي سالم طراحي و اجرا كنيم كه برنامه‌سازي‌هاي بيگانه در برابرشان رنگ ببازد. شادمان و سالم و خدايي زيستن، وجهه همت ما در دوراني جديد از فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران خواهد بود.


نظر شما