دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۶
کد خبر: ۱۸۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
همايش تنوع زيستي و نمايشگاه پرندگان كلانشهر تهران در موزه حيات وحش هفت چنار با تاکيد بر ضرورت افزايش کيفيت محيط زيست پايتخت براي رويت پرندگان و با معرفي چهره‌هاي شاخص پرنده نگري تهران جمعه شب به کار خود پايان داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ستاد محيط زيست وتوسعه پايدار شهرداري تهران، اختتاميه اولين همايش تنوع زيستي پرندگان شهر تهران از سوي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، و مجله علمي، پژوهشي موج سبز و همكاري موزه حيات وحش هفت چنار روز گذشته (جمعه 21 خرداد) با حضور مسئولين و اساتيد دانشگاه و علاقمندان به اين حوزه برگزار شد.

بنابراين گزارش بنيانگذار علم تاکسي‌درمي پرندگان در ايران در مراسم اختتاميه اين همايش با اشاره به کم‌شدن تعداد پرندگان کشور به خصوص در شهر تهران گفت : مهم‌ترين موضوع به خطر افتادن حيات پرندگان کمبود مواد غذايي مورد نياز پرندگان به دليل مشکلات شهري است و تا زماني که غذاي پرنده‌هاي شهر تامين نشود، نمي‌توان به بازگشت آنها اميدوار بود.

هدايت تاج‌بخش با اشاره به کم شدن تعداد و گونه هاي پرنده تاکيد کرد: ديگر کسي رغبتي براي شکار پرنده ندارد، نه به اين دليل که فرهنگ شکار و حفاظت از پرنده‌ها بالا رفته، بلکه به اين دليل که ديگر پرنده‌اي وجود ندارد.

امير حسن جعفري وراميني عکاس حيات حيات وحش (پرنده) که نمايشگاهي گروهي را در موزه حيات وحش هفت چنار برگزار کرده تاکيد کرد: با استفاده از هنرعکاسي تلاش کرديم تا آنجا که مي توان 147 گونه پرنده ساکن تهران و اطراف شهر را براي مخاطبان شناسايي کنيم و تا حدودي هم توانسته ايم موفق شويم چون در اين نمايشگاه مردم با علاقه به تابلوهاي عکس نگاه مي‌کنند و واکنش‌هاي خوبي داشتند.

وي اضافه کرد: براي عکاسي از پرنده‌ها در شهرهايي مثل تهران اولين موضوع اين است که شما به طبيعت و پرنده‌ها علاقمند باشيد چون کار پر مشقت و سختي است. اگر اين علاقه وجود نداشته باشد کسي نمي‌تواند چندين ساعت نزديک لانه يک پرنده بنشينيد تا تنها در فاصله چند ثانيه بتواند از پرنده عکاسي کند.

جعفري وراميني با اشاره به ساعات و زمان و فصل مناسب عکاسي از پرندگان در شهر اظهار کرد: در شهرها بايد قبل از روشن شدن هوا در مکان مورد نظر باشيم و ادوات مورد نياز را بچينيم چرا که با شلوغي و تراکم جمعيت کمتر مي‌توان به پرنده‌ها نزديک شد.

در پايان مراسم اختتاميه همايش تنوع زيستي پرندگان و نمايشگاه عکس پرنده‌هاي تهران از چهره‌هاي برتر پرنده نگري در تهران و اساتيد دانشگاه و فعالان محيط زيست تجليل شد.

نظر شما