يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۸۲۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸
سومين و بزرگترين نمايشگاه صنايع دستي و سوغات کشور با هدف معرفي توانمندي هاي استان هاي مختلف در زمينه صنايع دستي، سوغات و هدايا و آشنايي بيش از پيش مردم با فرهنگ آداب و سنن مناطق مختلف ، 25 خرداد در فرهنگسراي خاوران برگزار مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي خاوران ، نمايشگاه صنايع دستي و سوغات کشور با همکاري شرکت کوچ ايل قشقايي  به منظور آشنايي شهروندان با صنايع دستي و سوغات استان هاي كشور، سوق دادن سبد كالاي خانوار به سمت صنايع دستي، تعامل بين هنرمندان و صنايع دستي و معرفي صنايع دستي به عنوان هنر و صنعت با قابليت ايجاد اشتغال  با حضور نمايندگان 24 استان در 100 غرفه در محوطه باز فرهنگسراي خاوران  از 25 خرداد الي 5 تير برگزار مي شود.

مينا كاري، خاتم كاري، قلم زني استان اصفهان، ترمه دوزي يزد، سفال همدان، صنايع دستي چوب، تزئينات صدف و موجودات دريايي استان هاي جنوبي،  گليم و گبه عشاير فارس، فرش دستباف استان هاي آذربايجان غربي و شرقي پته کرمان از مهم ترين صنايع دستي عرضه شده در اين نمايشگاه است .

همچنين انواع غذاهاي محلي و نحوه طبخ آنها، سبزيجات محلي و لباس هاي محلي عشاير و ايلات در غرفه هاي جداگانه‌اي به نمايش گذاشته مي شود.

ايجاد 6 تخته چادر سنتي و عشايري بر زمين ،چوب بازي ايل قشقايي ،گروه دف نوازي کرمانشاه و گروه جنوب کشور از استان هرمزگان  همراه با برنامه هاي موسيقي سنتي و... از ديگر برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه بزرگ است.

آموزش گلكاري با عنوان «گياه و زندگي»

آموزش و تشويق شهروندان به پرورش و نگهداري گلهاي آپارتماني با عنوان «گياه و زندگي» 25 خرداد در فرهنگسراي خاوران برگزار مي‌شود .

 «گياه و زندگي» با هدف گسترش فرهنگ استفاده از گلهاي طبيعي به جاي گلهاي مصنوعي و ترغيب و تشويق شهروندان به نگهداري از گلهاي آپارتماني و گل دوستي و گل پروري  در بين شهروندان 25 خرداد در محوطه باز فرهنگسراي خاوران برگزار مي شود.

كارشناس مربوطه كاشت و نگهداري گل‌هاي آپارتماني نحوه پرورش،تكثير و نگهداري گل‌هاي آپارتماني و همچنين آشنايي با انواع درختچه‌ها و روش كاشت سبزي‌ها و گلكاري در آپارتمان را آموزش مي‌دهد.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي شرکت در اين برنامه از ساعت 18-16 به نشاني : ميدان خراسان ، خيابان خاوران ،فرهنگسراي خاوران مراجعه  و يا جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن :33015423 تماس حاصل كنند.

سايت اينترنتي :khavaran.ir جهت انعکاس اخبار و رويدادهاي فرهنگي  اين مرکز در خدمت علاقه مندان است.


نظر شما