چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶
سرپرست سازمان بهزيستي خبر داد:
سازمان بهزيستي در حوزه اجتماعي و توانبخشي سند چشم اندازي را ترسيم كرده است كه بر اساس آن بيمه ها، صندوق هاي پس انداز، مراكز شبه خانواده و ... از برنامه ريزي بلند مدت و نگاه به آينده برخوردار شوند.

سرپرست سازمان بهزيستي در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، گفت: اين سازمان براي افراد تحت پوشش در حوزه اجتماعي و توانبخشي سند چشم اندازي را ترسيم كرده است كه بر اساس آن بيمه ها، صندوق هاي پس انداز، مراكز شبه خانواده و ... از برنامه ريزي بلند مدت و نگاه به آينده برخوردار شوند. بر اين اساس براي كودكاني كه در مراكز تحت نظارت سازمان بهزيستي نگهداري مي شوند تدابير لازم براي اشتغال، ادامه تحصيل و بهره مندي از امكانات رفاهي در نظر گرفته مي شود.

 

دكتر احمد اسفندياري افزود: سازمان برنامه‌ريزي كرده است خدمات بيمه‌اي و همچنين بيمه‌هاي تكميلي را براي زنان سرپرست خانواده و معلولان گسترش دهد.

 

وي با اشاره به اين نكته كه اگر پيشگيري اصل باشد در حوزه هاي پيشگيري از اسيب هاي اجتماعي ، معلوليت ها ي ناشي از اختلالات ژنتيكي و ذهني، غربالگري – تشخيص و مداخله به هنگام شنوايي نوزادان ،‌ پيشگيري از اعتياد ،‌ پيشگيري و كنترل ايدز، مشاوره هاي روانشناختي، ازدواج و مهدهاي كودك، جامعه هدف بهزيستي شامل تمام مردم در سطح كشور است.

 

اسفندياري گفت: در برنامه پنجم به سازمان بهزيستي تكليف شده است كه 10 درصد از ميزان جمعيت تحت پوشش را كم كند و در عين حال به توانمندان در بين جامعه معلولان و مددجويان اضافه كند. در اين خصوص بايد برنامه هاي عملياتي طراحي و اجرا شود كه به ميزان استقلال مالي اين قشر كمك كند و زمينه را براي حضور بيشتر در عرصه اجتماع فراهم كند.

 

وي خاطرنشان كرد: در بحث توانمند سازي منظور اين نيست كه معلولان در همه زمينه ها نا توانند بلكه مي بايست با افزايش توجه، باورسازي، فقر زدايي و كاهش نياز جامعه هدف شرايط حضور معلولان را در جامعه بيشتر كنيم.

نظر شما