شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۸۲۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
شهردار منطقه 22 از توسعه 15 کيلومتري پيست دوچرخه‌سواري در فاز غربي بوستان جنگلي چيتگر ، شرق آزادراه آزادگان و 35 متري شمال همت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22 ، حسن کريميان شهردار منطقه 22 با اعلام اين خبر گفت : احداث پيست دوچرخه سواري در فاز غربي بوستان چيتگر با اعتبار5 ميليارد ريال و به طول 7 کيلومتر آغاز شده و تا شهريور 89 به بهره برداري خواهد رسيد. به اين ترتيب شبکه دوچرخه سواري بوستان چيتگر که اکنون از شرق به ايستگاه متروي چيتگر متصل است ، از غرب نيز به ايستگاه متروي وردآورد خواهد پيوست.


او افزود : از زمان احداث و بهره‌برداري بوستان جنگلي چيتگر ، تنها فاز شرقي آن به امکاناتي مانند پيست دوچرخه سواري ، غرفه هاي اجاره دوچرخه و.. مجهز بود. به همين دليل فاز غربي اين بوستان با وجود طبيعت بکر و فضاي مناسب براي استراحت خانواده‌ها و توقف خودروها ، مهجور مانده بود که با اجراي اين پروژه ، شهروندان مي‌توانند از امکانات و طبيعت زيباي فاز غربي نيز بهره ببرند.


کريميان درباره توسعه شبکه شهري پيست دوچرخه سواري منطقه تصريح کرد: احداث پيست دوچرخه سواري به طول 4 کيلومتر در پوسته شرقي آزادراه آزادگان در دست اجراست. به اين ترتيب ايستگاه متروي چيتگر به شهرک صدرا متصل خواهد شد.


احداث پيست دوچرخه سواري در 35 متري شمال همت به طول 4 کيلومتر نيز از ديگر بخش هاي پروژه توسعه 15 کيلومتري پيست دوچرخه سواري است. به گفته شهردار منطقه ، در باند شمالي بزرگراه شهيد همت حد فاصل زيرگذر گل‌ها و شهرک شهيد باقري نيز همزمان با احداث 35 متري شمال همت ، پيست دوچرخه در حال احداث است که تا پايان شهريور به بهره برداري خواهد رسيد.


منطقه 22 به دليل برخورداري از پيست دوچرخه سواري در بوستان چيتگر ، قطب دوچرخه سواري کشور به شمار مي رود.

نظر شما