سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۸۲۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
سرپرست سازمان بهزيستي اعلام كرد:
مناسب سازي معابر شهري براي تسهيل رفت و آمد معلولان نيازمند يك حركت جهادي است.

به گزارش خبرنگار شهر، سرپرست سازمان بهزيستي در مراسم توديع و معارفه سرپرست سازمان بهزيستي استان تهران اعلام كرد: 19 درصد جمعيت ايران در تهران سكونت دارد. حاشيه نشيني، مهاجرت و مراجعات مكرر به مراكز شهر و ... نيازمند آن است كه با نگاهي ويژه درخصوص  مناسب سازي معابر براي تردد تمام شهروندان و معلولان اقدام شود.

احمد اسفندياري با تصريح بر اين نكته كه با همفكري و همياري مي توانيم بهزيستي خوبي در پايتخت داشته باشيم افزود: نياز معلولان فقط در زمينه هاي مادي نيست، بلكه آنها معذورات اجتماعي نيز دارند كه سازمان بهزيستي بر اين باور است كه بايد در رفع اين معذورات اقدام جدي صورت پذيرد.

احمد اسفندياري با اشاره به فعاليت تشكل هاي مردمي ( NGO) و حضور مثبت آنها در مناسبات اجتماعي خواستار تقويت و حضور فعال تر آنها در تمامي عرصه هاي اجتماعي و رفاهي شد و گفت : تشكل هاي مردمي در كنار سازمان بهزيستي مي توانند در پاسخگويي به نيازهاي جامعه هدف نقش مهمي را ايفا كنند.

وي يادآور شد: سازمان بهزيستي در برنامه هاي خود به پيشگيري به عنوان يك اصل مهم و پايه توجه و اهتمام ويژه دارد.

سرپرست سازمان بهزيستي با تاكيد بر اين نكته كه فقر و معلوليت معنوي بسيار ويرانگر است گفت : اميداست كه در جامعه با اشاعه فرهنگ حمايت و نوعدوستي زمينه اي فراهم شود كه گرفتار فقر و معلوليت معنوي نشويم.

وي خاطرنشان ساخت : بهزيستي بنا دارد تا پايان دولت دهم با ساخت و واگذاري 200 هزار واحد مسكن براي جامعه هدف شرايطي را ايجاد كند كه هيچ معلول و مددجويي فاقد مسكن نباشد.

نظر شما