دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۸۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
علي مجتبي روزبهاني سفير جمهوري اسلامي ايران در گفت وگوي تلفني با خبرنگار ايرنا در مالزي آخرين وضعيت دانشجويان سانحه ديده در فيليپين را تشريح کرد.

روزبهاني گفت که اين حادثه ساعت 11 صبح به وقت محلي در منطقه اي به نام "سيبو" در فيليپين به وقوع پيوست و طي آن اتوبوس حامل دانشجويان ايران در دره سقوط کرده و تعدادي از دانشجويان کشته و تعداد ديگري زخمي شدند.

سفير ايران در فيليپين تصريح کرد: پس از اطلاع سفارت جمهوري اسلامي ايران در مانيل از اين حادثه به سرعت تيم بررسي موضوع تشکيل و مسوولان سفارت به محل اعزام شدند.

وي ادامه داد: اتوبوس حامل دانشجويان ايراني براي يک سفر تفريحي عازم اين منطقه بودند که به دليل مشکل ايجاد شده براي سيستم ترمز اين خودرو تعادل از دست راننده خارج شده و اتوبوس به دره اي سقوط مي کند.

روزبهاني گفت: سفارت بلافاصله پس از حادثه هماهنگي هاي لازم را به مراکز ذي ربط در فيليپين براي انتقال کشته ها و زخمي ها انجام داد و برخي از زخمي ها نيز با بالگرد از محل حادثه به نزديک ترين بيمارستان ها انتقال داده شدند.

سفير ايران در فيليپين گفت: اين اتوبوس حامل 55 دانشجوي ايراني بوده و براساس برآورد صورت گرفته بيش از 35 نفر از مسافران آن زخمي شده و 17 يا 18 نفر متاسفانه فوت کرده اند.

وي خاطرنشان کرد: با هماهنگي سفارت ايران در مانيل همه زخمي شدگان در بيمارستان هاي اين کشور پذيرش شده و تحت مداوا هستند و کنسول سفارت نيز با برخي از زخمي ها ديدار داشته است.

نظر شما