يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
طالبيان با اشاره به تصويب فوريت طرح با 111 راي موافق:
مشاور شهردار تهران در امور مجلس شوراي اسلامي‌ گفت:افزايش توانمندي و انگيزه شهرداران براي خدمت بيشتر به مردم از جمله دلايلي بود كه امروز در جلسه مجلس در حمايت از طرح انتخاب شهردار از سوي مردم به عنوان ضرورت اجراي اين طرح برآن تاكيد شد.

امير طالبيان در گفت وگو باخبرنگار «شهر» در مورد جزئيات بيشتر جلسه امروز مجلس در مورد تعيين فوريت طرح انتخاب شهردار توسط مردم در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت ،اظهاركرد: اين طرح امروز در صحن علني مجلس براي تعيين فوريت مطرح شد و طراحان ضرورت اجراي آن را توضيح دادند.

وي ادامه داد:بر اساس گفته طراحان در شرايط فعلي مشكلاتي درنحوه انتخاب شهردار و عملكرد شهرداران وجود دارد كه با وجود اين مشكلات انتخاب شهردار توسط مردم ضروري به نظر مي‌آيد.

وي تصريح كرد: افزايش توانمندي و انگيزه شهرداران براي خدمت بيشتر به مردم از ديگر دلايلي بود كه امروز در جلسه مجلس از سوي طراحان به عنوان ضرورت اجراي اين طرح برآن تاكيد شد.

به گفته طالبيان مفاداين طرح هم‌اكنون تنظيم شده است و براساس آن قرار است شوراها وظيفه نظارتي خود را دنبال كنند و مردم همزمان با انتخاب اعضاي شوراهاي شهر، شهردار را نيز انتخاب كنند.

مشاور شهردار تهران در امور مجلس شوراي اسلامي‌ گفت:همچنين به اعتقاد طراحان اين طرح انتخاب شهردار توسط مردم موجب پاسخ گويي بيشتر شهردار به مردم مي‌شود و در طول خدمت خود سعي خواهد كرد كه همواره رضايت شهروندان را كسب كند تا در دوره بعد نيز از سوي مردم انتخاب شود.

وي خاطرنشان كرد:يك فوريت طرح انتخاب شهردار توسط مردم در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت امروز در صحن علني مجلس بعد از صحبت‌هاي موافقان و مخالفان طرح با 111راي موافق به تصويب رسيد.حاضرين در اين جلسه 198نفر بودند.

نظر شما