سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۸۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
مدير پرديس سينمايي آزادي از اجراي طرح «فوتبال در سينما» در سه سينماي تهران از مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي خبر داد.

به گزارش شهر، رضا سعيدي‌پور درگفتگو با پايگاه خبري حوزه هنري گفت: طرح «فوتبال در سينما» از مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در سينماهاي آزادي، تماشا و ملت اجرا خواهد شد.


وي در ادامه افزود: اين طرح زماني که کار اصلي سينماها به پايان رسيده و در وقت شروع بازي‌ها، اجرا مي‌شود و سالن آزادي سينما آزادي به اين امر اختصاص مي‌يابد.


سعيدي‌پور که يکي از پيشنهاد دهندگان اين طرح بوده، پيشتر گفته بود: دليل اصلي ارائه طرح اين بود که با شروع جام جهاني معمولا همه مردم پاي تلويزيون‌ها مي‌نشينند و در اين مدت سينما با ريزش مخاطب بسيارزيادي مواجه مي‌شود. ما با اين پيشنهاد مي‌خواهيم مردم در ايام جام جهاني رابطه خود را با سينما حفظ کنند.


مدير سينما آزادي افزوده بود: در واقع ما نمي‌خواهيم به خاطر فوتبال مردم در خانه‌ها حبس شوند و اين پيشنهاد را ارائه داده‌ايم تا همه اعضاي يک خانواده به سالن سينما بيايند و هرکدام تمايل دارند به تماشاي فوتبال بنشينند يا فيلم مورد علاقه خود را ببيند.


آغاز اجراي طرح «يک بليت براي دو نفر» از اول تيرماه در سينماهايخوزستان

طرح تابستاني «يک بليتبراي دو نفر» از اول تيرماه در نوبت‌هاي صبح سينماهاي استان خوزستان اجرا مي‌شود.


صادق عوض‌زاده مديرروابط عمومي حوزه هنري استان خوزستان درباره اين طرح گفت: از آنجا که فصل تايستان نزديک است و خانواده‌ها فراغت بيشتري دارند، تصميمگرفتيم براي رونق سينماهاي استان و ترغيب بيشتر شهروندان به ديدن آثار سينمايي رويپرده طرح «يک بليت براي دونفر» را اجرا کنيم.


وي افزود: اين طرح درنوبت صبح تمام سينماهاي استان در همه روزهاي هفته از جمله پنجشنبه و جمعه اجراخواهد شد. مرحله اول اين طرح جديد قالب فصلي دارد و فعلا مختص فصل تابستان است. اينطرح از اول تيرماه به اجرا درخواهد آمد و در حال حاضر هنوز براي اين ادامه اين رونددر فصل‌هاي ديگر سال تصميمي گرفته نشده است.



مترصد با عكس‌هاي انار ميهمان نگارخانه پرديس آزادي مي‌شود

نمايشگاه عکس‌هاي پگاه مترصد با عنوان «ناردونه» عصر روز چهارشنبه 26 خردادماه در نگارخانه پرديس سينماييآزادي افتتاح مي‌شود.


پگاه مترصد با اعلام اين خبر گفت: نمايشگاه «ناردونه» دومين نمايشگاه انفرادي من است که در آن 20 اثر در ابعاد 50 در 70 با موضوع ميوه انار به نمايش درمي‌آيد.


وي درباره انتخاب ميوه انار براي عکاسي اظهار کرد: انار ميوه‌اي است که فرم خاصي دارد و با داشتن دانه‌هاي بسيار، هر کدام از دانه‌ها به شکلي خاص هستند. اين تفاوت‌ها و از سوي ديگر قدمت حضور اين ميوه در فرهنگ ما سبب اين انتخاب شد.


مترصد ادامه داد: ميوه انار در اديان مختلف از جمله اسلام، زرتشت و... حضور دارد و در افسانه‌هاي يونان وشاهنامه فردوسي به آن پرداخته شده است. تمام اين موارد در کنار هم مرا براي عکاسي از انار مشتاق کرد.


اين هنرمند عضو انجمن عکاسان نگاه، انجمن ملي عکاسان ايران و خانه عکاسان است و پيش از اين در نمايشگاههاي گروهي و جشنواره‌هاي مختلفي شرکت داشته است. مترصد دومين نمايشگاه انفرادي خود رابا موضوع انار در گالري پرديس سينمايي آزادي به نمايش مي‌گذارد.


نمايشگاه عکس«ناردونه» ساعت 18 تا 21 روز چهارشنبه 26 خردادماه در طبقه هشتم سينما آزادي افتتاح مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند تا 25 تيرماه هر روز از ساعت 15 تا 22 از اين نمايشگاه ديدن کنند.


مجموعه شعر «شيطنت» نقد و بررسي مي‌شود

مجموعه شعر «شيطنت»سروده حکيم عليپور با حضور اسماعيل اميني و حفيظ الله شريعتي در سالن مرکز آفرينش‌هاي ادبي و هنري حوزه هنري نقد و بررسي مي‌شود.


در بيست و هفتمين نشست نقد و بررسي ادبيات کشور افغانستان مجموعه شعر«شيطنت» سروده حکيم عليپور روز پنجشنبه 27 خردادماه در سالن مرکز آفرينش‌هاي ادبي و هنري حوزه هنري نقد و بررسي مي‌شود.


اين شاعر مقام سوم جشنواره شعر «گل سوري» کابل و مقام دوم جشنواره «قند پارسي» تهران را نيز از آن خود کرده است.


نشست نقد و بررسي مجموعه شعر «شيطنت» روز 27 خردادماه ساعت 17 در سالن مرکز آفرينش‌هاي ادبي و هنريحوزه هنري وقع در خيابان حافظ، تقاطع سميه برگزار مي‌شود.


تعدادي از عوامل پشت صحنه «شور شيرين» انتخاب شدند

حميدشهيري به عنوان طراح صحنه، جواد شريفي‌راد، مسئول جلوه‌هاي ويژه و محمدتقي پاك‌سيما در سمت مدير فيلمبرداري در پروژه سينمايي «شور شيرين» همکاري مي‌کنند.


ابراهيم اصغري تهيه کننده فيلم سينمايي «شور شيرين» گفت: تا کنون حضور برخي عوامل پشت صحنه اين فيلم که نويسندگي و کارگرداني آن راجواد اردکاني به عهده دارد قطعي شده است.


وي افزود: حميد شهيري به عنوان طراح صحنه، جواد شريفي‌راد، مسول جلوه‌هاي ويژه ومحمدتقي پاك‌سيما در سمت مدير فيلم برداري با ما همکاري خواهند داشت. از اوايل تيرماه نيز بازيگران انتخاب مي‌شوند و در شهريور ماه نيز کار کليد مي‌خورد.


اردکاني در «شور شيرين» مقطعي از زندگي شهيد «محمود کاوه» يکي از فرماندهان کردستان را ترسيم مي کند. وي فيلم نامه اين اثر را بر اساس تحقيقات گسترده‌ از هم‌رزمان شهيد كاوه و بسياري از سرداران وقت نوشته است.


باوجود اينکه اين فيلم روايتگر سرداري از خطه خراسان است بر خلاف «به کبودي ياس» بازيگران آن لهجه مشهدي ندارند. «به کبودي ياس» را نيز اردکاني و اصغري با همکاري هم درباره شهيد «غلامحسين برونسي» ساخته بود.


سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تامين 50 درصد بودجه اين فيلم را به عهده گرفته و قراراست 50 درصد ديگر را بنياد سينمايي فارابي تامين کند که البته اين مساله هنوز قطعي نشده است.


نظر شما