دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۸۴۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹
بهتر است به ليست فوق برخي افراد نامدار دولت مانند آقايان اسفنديار رحيم مشايي و محمد رضا رحيمي را نيز اضافه کنيم . حتي بد نيست آقاي صادق محصولي نيز برغم برخورداري از ثروت بسيار ، هم هدايايي براي مردم غزه تهيه کند و هم خودش براي اهداي اين هدايا رهسپار غزه شود .

روز گذشته تعدادي از پايگاه هاي خبري حامي دولت از جمله " شبکه خبر دانشجو " و " جهان نيوز " خبري عجيب را با عنوان " نامه سرگشاده دانشجويان به چند اصولگرا" منتشر کردند که البته امضاي هيچ تشکل رسمي دانشجويي پاي آن نبود و تنها مشخص بود که مطابق يک سناريوي رسانه اي و سياسي عده تصميم گرفته اند با عنوان کلي " دانشجويان " نامه براي تعدادي از اصولگرايان با سابقه و ريشه دار کشور بنويسند . متن کامل اين نامه بدين شرح است :


 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


«وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يرْزَقُونَ»


سلام بر مجاهدان راه حق، سلام بر شهيدان، سلام بر آناني که آيه شريفه‌ فوق در شأن ايشان نازل شد.

و سلام بر آقايان

دکتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي؛


دکتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران؛


دکتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام؛


حجت الاسلام ناطق نوري، رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي؛


دکتر علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي؛


دکتر احمد توکلي، رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس


و مهندس محمدرضا باهنر، نايب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي.

چند روز پيش شاهد جنايت ديگري از سوي رژيم صهيونيستي بوديم، جنايتي که قلب‌هاي بسياري را نه فقط در ممالک اسلامي، که در همه‌ جهان به درد آورد و قلب‌هاي ما و شما را هم.

جنايتي بي‌سابقه که چهره‌ خبيث و کريه اين گرگ‌هاي انسان‌نما را به همه‌ جهانيان نشان داد؛ مگر افکار عمومي جهان از کنار حمله به کاروان صلح به راحتي عبور خواهد کرد؟


الحمد لله، امروز شاهد آن هستيم که آزادگاني از مليت‌هاي مختلف، دست به کار تدارک و اعزام کاروان صلح ديگري به سمت نوار مظلوم غزه شده‌اند و خوش‌بختانه در اين ميان برخي از نخبگان پارلمان اروپا و ترکيه و غيره هم قرار است با اين کاروان همراه شوند تا از اين آزمون انساني سربلند بيرون آيند.


وقتي نخبگاني از غرب خود را در معرض خطر قرار مي‌دهند، و اکنون که به شکرانه الهي کاروان هايي از ايران اسلامي مان نيز در صدد حرکت به سمت غزه هستند، مگر مي‌شود از شما نخبگان انتظار نداشت که بار ديگر به نداي رهبرتان لبيک بگوييد و کاروان‌هاي صلح بعدي را همراهي نکنيد؟!


کاروان هاي مختلفي از کشورمان تکاپوي حرکت به سمت غزه را پيدا کرده اند و عده اي از نمايندگان مجلس نيز در آنها ثبت نام نموده اند و در اين بين نام شما عزيزان به عنوان نخبگان بنام عرصه سياسي کشور که داعيه دار اصولگرايي نيز هستيد بايد هر چه بيشتر مطرح شود.

غرض آن‌که از شما بزرگان و بزرگ‌زادگان، شما فرماندهان جنگ، شمايي که شاهد شهادت رفقا و افرادي از خانواده تان بوده‌ايد، انتظار مي‌رود بار ديگر خود را در معرض خطر قرار دهيد و در ميانه‌ سختي‌ها به همه‌ جهان نشان دهيد که همان فرزندان روح‌الله هستيد. فرزند همان‌هايي که امام در سوگ‌شان نشست و فرمود: «بکشيد ما را، ما زنده‌تر مي‌شويم!»


و مگر پدر پير اين امت نمي‌فرمود: «چه بکشيم و چه کشته شويم، پيروزيم!» پس چه اين کمک‌هاي انسان‌دوستانه به دست مردم غزه برسد و شما به سلامت به آغوش ملت ايران بازگرديد و چه به شهادت برسيد، نزد ما پيروزيد.

و مگر اعتقاد قلبي شما «شهادت، منتهاي آرزوي ما است!» نيست؟ بدانيد ما براي رسيدن شما به منتهاي آرزويتان بسيار دعا مي‌کنيم تا همان طور که با بودنتان باعث سربلندي اين ملت مي‌شديد، اين بار با نبودنتان اين وظيفه را انجام دهيد و به فرموده‌ امام، با کشته شدن شما، ملت زنده‌‌تر مي‌شود!


باشد که همه، هر چه سريع‌تر به منتهاي آرزويشان برسند؛ ان شاء الله.


تفسير خبر : در اين نامه به صراحت به تعدادي از اصولگرايان با سابقه کشور که بعضاً به عنوان اصولگرايان منتقد دولت نيز شناخته مي شوند پيشنهاد شده است که به غزه اعزام شوند تا به آروزي خود در دوان جنگ که همان شهادت است دست يابند .


بديهي است افرادي مانند دکتر محسن رضايي و دکتر محمد باقر قاليباف که يکي فرمانده سپاه و ديگري از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس بوده اند باکي از رفتن به غزه ندارند که عده اي بخواهند به حالت تمسخر به آنان چينين پيشنهادي بدهند . اما اين نامه از چند جهت واجد اشکالات اساسي است که اشاره به آنها خالي از لطف نيست :


1ـ چرا تنها به اصولگرايان منتقد دولت پيشنهاد شده که شربت شهادت را بنوشند ؟ درست است که افراد مورد اشاره سابقه انقلابي و دفاع مقدس شان از برخي مدعيان اصولگرايي حامي دولت بيشتر است و متأسفانه برخي به اين سابقه حسادت نيز مي کنند ، اما مگر نه اين است که کساني که در دوران دفاع مقدس افتخار حضور در جبهه ها را نداشته اند همواره جلوي ملت از اين موضوع با افسوس ياد مي کنند . پس ضمن اينکه اين فهرست فهرست خوبي است اما درست نيست کساني که در دوران دفاع مقدس استراحت کردند و افتخار پيدا نکردند اکنون نيز بي افتخار بمانند . بهتر است به ليست فوق برخي افراد نامدار دولت مانند آقايان اسفنديار رحيم مشايي و محمد رضا رحيمي را نيز اضافه کنيم . حتي بد نيست آقاي صادق محصولي نيز برغم برخورداري از ثروت بسيار ، هم هدايايي براي مردم غزه تهيه کند و هم خودش براي اهداي اين هدايا رهسپار غزه شود . بويژه آقاي مشايي که اظهارات مسئله داري درباره دوستي با مردم اسرائيل مطرح کرده بودند بهتر است براي رفع همان شائبه ها پيشقدم شوند و در کنار مسئوليت هاي زيادي که قبول کرده اند اين را نيز قبول کنند که جبهه نديده هاي دوران دفاع مقدس را جهت اعزام به غزه ساماندهي کنند .

2ـ اين درست نيست که عده اي به خاطر جبهه گيري هاي سياسي ، مسائل بين المللي را که براي ملت ايران بسيار ارزشي و آرماني هستند را به تمسخر بگيرند . کشاندن مسائل مهمي مانند فلسطين که از آرمان هاي بلند ملت ايران و نظام است به مسائل سياسي داخلي اقدامي کودکانه به شمار مي رود .

3ـ به نظر مي رسد در اين به اصطلاح نامه ، نويسندگان بيش از هر چيز بر آرزوي افراد مورد اشاره مبني بر شهادت اشاره داشته اند . اينکه چنين آرماني را آنهم از سوي کساني که يک زماني جانشان را کف دستشان گرفتند و مردانه جنگيدند به تمسخر بگيريم و تلويحاً اين موضوع را زير سوال ببريم نه رفتاري اخلاقي است ، نه در چارچوب منافع ملي است و نه حتي رفتاري انساني است . کساني که در دوان جنگ بايد جانشان را کف دستشان مي گرفتند گرفتند و مردانه در برابر دشمن ايستادند . بنابراين آزمودن کساني که امتحان خود را جلوي چشمان ميليونها ايراني پس داده اند کار جالبي نيست . اما شايد بهتر باشد کساني که آنزمان موفق نشدند در اين آزمون شرکت کنند نيز اين بار فرصت را از دست ندهند . رضايي ، قاليباف ، مطهري و ... حاضرند ده ها بار ديگر در چنين آزمون هايي شرکت کنند . اما داستان چيست که غايبان آزمون هاي گذشته بازهم در نظر دارند در آزمون جديد غايب باشند ؟


4ـ در اين نامه به صراحت گفته شده که آرزو مي کنيم که شما به شهادت برسيد . شهادت آرزوي بسياري از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده و هست و اصلاً باکي از آن نيست . اما اينکه عده اي با يدک کشيدن عنوان اصولگرايي آرزو کنند که اصولگرايان منتقد دولت توسط رژيم صهيونيستي به شهادت برسند نهايت کج فهمي و يا حتي نفهمي عده اي است که خود را مدعي اصولگرايي نيز مي دانند . يعني اينقدر نقدهاي اصولگرايان بر دولت براي عده اي گران تمام مي شود که حاضرند اين منتقدان روي زمين نباشند ؟! حتي اگر شده رژِيم صهيونيستي اين کار را انجام دهد !


5ـ به نظر مي رسد گروهي خاص و انحصارگرا که نه سابقه روشني در انقلاب دارد ، نه سابقه روشني در دوران دفاع مقدس طي ماه هاي گذشته همه همت خود را به کار برده است که فرماندهان دوران دفاع مقدس و نيروهاي ارزشي و ولايتمدار اين کشور را به بهانه هاي مختلف حذف کند . اکنون معلوم مي شود آن افرادي که در ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) قاليباف را تهديد به تبعيد به فرانسه کرد ناراحتي شان از چيست . آنها يک روز قاليباف را تهديد مي کنند که به خاطر دوره خلباني تبعيد مي کنند به فرانسه و يک بار ديگر آرزو مي کنند که قاليباف به غزه برود و شهيد شود . در واقع براي آنها خيلي مهم نيست که قاليباف و امثال او چه کرده اند و چه مي کنند بلکه مي خواهند به هر قيمتي اين افراد حضوري فعال در عرصه نداشته باشند . حالا چه فرانسه باشد چه فلسطين . مهم نبودن منتقدان اصولگراست . اينجاست که سقوط اخلاقي برخي مدعيان به چشم مي آيد و تقريباً همه ملت متوجه مي شوند که عده اي خام انديش و بي سابقه چگونه قصد کرده اند که يادگاران دوران دفاع مقدس و اصولگرايان با سابقه را حذف کنند .

نظر شما