شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۸۵۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
قائم‌مقام بنياد امور بيماري‌هاي خاص گفت: بيمارستان تخصصي سرطان كشور با اعتباري بالغ بر يك‌صد ميليارد تومان در تهران احداث مي‌شود.

به گزارش "شهر"، به نقل از ستاد خبري نخستين اجلاس بين‌المللي نيكوكاري ايران، فريبا لاهوتي در آستانه برگزاري نخستين اجلاس بين‌المللي نيكوكاري ايران افزود: اين بيمارستان به عنوان بزرگترين مركز آموزشي، پژوهشي و درماني سرطان كشور با حضور و مشاوره متخصصان تراز اول كشور در اين حوزه در فضايي به وسعت 16 هزارمترمربع در 12 طبقه در تقاطع خيابان سئول با بزرگراه چمران ساخته مي‌شود.

 

وي ادامه داد: مراحل ساخت اين پروژه بزرگ ملي در حال انجام است و اميدواريم طي 2 تا 3 سال آينده كار احداث اين بيمارستان تخصصي به اتمام برسد و البته اگر خيرين براي ساخت اين مركز كمك كنند، ممكن است اين بيمارستان در زمان كوتاهتري به اتمام برسد.

 

قائم مقام بنياد امور بيماريهاي خاص گفت: بعد از اتمام اين بيمارستان، اين مركز با همكاري دانشگاه علوم پزشكي مربوطه فعاليت تخصصي خود را انجام خواهد داد و با توجه به حمايت خيرين كشور، خدمات اين مركز طبق تعرفه دولتي ارائه مي‌شود.

 

وي افزود: بنياد امور بيماري‌هاي خاص از سال 75 تاكنون به عنوان رابط بين دولت و مردم با استفاده از كمك‌هاي دولتي و افراد خير فعاليت‌هاي متعدد علمي، پژوهشي، آموزشي و بهداشتي و درماني را براي بيماران خاص و افراد مبتلا به سرطان و بيماري ام اس ارائه كرده است كه از آن جمله مي‌توان به حمايت از 16 هزار و 94 بيماري كليوي و دياليزي در مراكز درماني كشور و ارائه خدمات درماني و حمايتي به 6 هزار و 20 هموفيلي و 18 هزار و 89 بيمار مبتلا به تالاسمي اشاره كرد.

 

لاهوتي اضافه كرد: يكي از خدمات مهم اين بنياد خريد و واگذاري دستگاه دياليز به مراكز درماني است؛ به طوري كه سالانه حدود 200 دستگاه جديد خريداري و پس از اعلام نياز به اين مراكز واگذار مي‌شود كه البته با توجه به اينكه وزارت بهداشت هم دستگاه دياليز خريداري مي‌كند، اولويت واگذاري ما به مراكز دياليز خيريه است.

 

قائم مقام بنياد امور بيماريهاي خاص گفت: هديه ايثار يك ميليون توماني به اهدا كنندگان كليه نيز از سوي اين مركز پرداخت مي‌شود البته در زمان تصويب قانون اهداي كليه، اين هديه 20 سكه بهار آزادي تعيين شد كه ارزش آن در آن زمان يك ميليون تومان بود و امروز بسيار بيشتر است اما اعتباري براي افزايش اين هديه تاكنون مصوب نشده است.

 

لاهوتي گفت: اين بنياد همچنين 3 مركز درماني بيماران خاص در تهران تأسيس كرده كه در شهرك واوان اسلامشهر( مركز سوده)، مركز بيماران خاص در خيابان استاد نجات‌اللهي و بيمارستان مسگر آباد در جنوب شرق تهران كه خدمات رايگان درماني و مشاوره هاي پزشكي را به صورت جامع در تمام رشته‌هاي تخصصي مورد نياز بيماران خاص حتي خدمات مشاوره تغديه، قلب را به اين افراد ارائه مي‌كند.

 

وي افزود: چهارمين مركز درماني بنياد امور بيماريهاي خاص در شهرستان بم است كه بعد از زلزله بم در اين شهر ساخته و تجهيز شد و مديريت آن به دانشگاه علوم پزشكي كرمان واگذار شد.

 

قائم مقام بنياد امور بيماري هاي خاص ادامه داد: در زمان حاضر فقط 3 بيماري هموفيلي، تالاسمي و كليوي جزء بيماريهاي خاص تعريف شده و تحت پوشش حمايتهاي دولت قرار دارد اما در تلاش هستيم كه بيماري‌هاي ام اس و برخي بيماري‌هاي شايع سرطان را نيز به عنوان بيماري خاص در كشور تعريف كنيم كه بر اين اساس، اين بنياد پيشنهاد اختصاص 50 ميليارد تومان براي اين كار را به مجلس داده است كه در اختيار بيمه‌ها قرار گيرد.

 

وي گفت: بيماران مبتلا به سرطان در كشور ما مشكلات بسيار زيادي دارند و علاوه بر مشكلات بيماري و ناراحتي‌هاي جسمي و رواني آن، مشكل تأمين مخارج سنگين درمان و دارويي را هم دارند و در اغلب موارد اين بيماران و خانواده‌هاي آنها توان پرداخت اين هزينه‌هاي ميليوني را ندارند و نيازمند حمايت هستند.

 

 

لاهوتي ادامه داد: از جمله برنامه‌هاي آتي اين بنياد علاوه بر ايجاد نخستين بيمارستان تخصصي سرطان كشور كه شايد اولين در خاورميانه هم باشد، تأسيس بيمارستان مجهزي براي بيماران خاص و ساير بيماران جنوب‌ تهران در جوار مركز درماني بيماران خاص مسكرآباد اين بنياد، ايجاد كلينيك‌هاي درمان بيماران خاص با مشاركت 50 درصدي دانشگاه آزاد در شهرستانهاي كه اين دانشگاه دانشكده پزشكي دارد و مركز درماني بيماران خاص وجود ندارد و پيگيري اختصاص 50 ميليارد تومان براي درمان حمايتي افراد مبتلا به ام اس و سرطان تحت پوشش بيمه‌هاي‌ پايه است.

 

نخستين اجلاس بين‌المللي نيكوكاري ايران به همت بنياد نيكوكاري فردوس به دبير كلي سيد رضا نيري، اول و دوم تير امسال با حضور مسئولان بلندپايه كشور و نمايندگان سازمانهاي جهاني در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما