يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۵۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷
اتاقهايي در محدوده بقعه امامزادگان همراه با وسايل کمک آموزشي و اسباب بازي ايجاد شده و مربيان مجرب در مدت دو ساعت ضمن نگهداري از کودکان آنها را با آموزه هاي قرآني آشنا مي کنند.

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه استان تهران از آغاز و اجراي برنامه هاي فرهنگي و تابستاني در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: براي تسهيل در زيارت، کودکان و خردسالان زائران در اتاقهاي ويژه کودکان زير نظر مربيان مهد و قرآن نگهداري مي شوند.

غلامرضا عادل با بيان اينکه برنامه هاي تبديل بقاع متبرکه به پايگاه و قطب فرهنگي در استان تهران نهايي شده گفت: هم اکنون طرح مرمت و ايجاد کتابخانه، تامين کتاب از از نهاد ملي کتابخانه ها، ايجاد کلاسهاي آموزشي ويژه بانوان، اجراي مراسمهاي ويژه مناسبتهاي مذهبي به صورت يکپارچه و سراسري در بقاع متبرکه استان تهران در حال اجرا است.

وي ايجاد اتاق ويژه کودکان و خردسالان در امامزادگان را از طرحهاي فرهنگي سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: زائران امامزادگان هنگام اذان ظهر، عصر و مغرب و عشاء براي اداي نماز و زيارت نياز به آرامش روحي دارند که با ايجاد اتاقهاي ويژه کودکان مي توانند فرزندان خود را زير نظر مربيان مهد به اتاقهاي کودک تحويل دهند.

عادل افزود: اين اتاقها در محدوده بقعه امامزادگان همراه با وسايل کمک آموزشي و اسباب بازي ايجاد شده و مربيان مجرب در مدت دو ساعت ضمن نگهداري از کودکان آنها را با آموزه هاي قرآني آشنا مي کنند. معاون فرهنگي اوقاف استان تهران در مورد اقدامات سازمان اوقاف در مراسم اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف شرعا بايد در مساجد بزرگ شهر (مسجد جامع) برگزار شود و سازمان اوقاف وظيفه محسوسي در مراسم اعتکاف ندارد ولي اين سازمان امامزادگاني را که داراي مسجد هستند براي مراسم اعتکاف آماده مي کند.

عادل در مورد برنامه هاي سازمان اوقاف در بقاع متبرکه براي اوقات فراغت دانش آموزان گفت: طرح نشاط معنوي با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه هاي آموزشي اعم از آموزش اخلاق، احکام، رايانه، خطاطي و... همراه با اردوهاي تفريحي در 50 امامزاده استان تهران برگزار مي شود.

نظر شما