دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۸۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از ارسال 550 اثر از 20 كشور جهان به چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت در تبريز خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، «علي داننده» در دومين نشست هماهنگي ستاد برگزاري چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت در تبريز با اشاره به تاثيرگذاري هنر سينما در افكار عمومي اظهار داشت: جشنواره رحمت به دليل تبيين موضوعات انساني، ارزشي و همچنين ديني در قالب فيلم و انتقال پيام به مخاطبان جايگاه ويژه‌اي در ميان هنرمندان و افكار عمومي ايجاد كرده است.
وي افزود: در سالهاي اخير گامهاي مثبتي در جهت گسترش سينماي معناگرا و حقيقت مدار در كشور برداشته شده و در اين ميان جشنواره فيلم كوتا ه رحمت به علت پرداخت شايسته و تام به موضوعات ديني و مذهبي از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
«داننده» اين جشنواره را محلي براي تعامل مثبت فيلمسازان متعهد و طرح آثار فاخر به منظور معرفي ابعاد شخصيتي پيامبر عظيم الشان اسلام و نمايان سازي جلوه هاي رفتار و اخلاق و سيره نبوي در زندگي انسان معاصر عنوان كرد.
وي تاكيد كرد:‌جشنواره فيلم كوتاه رحمت كه با گستره بين المللي برگزار مي شود بايد از شاخص ها و كيفيت و كميت مطلوبي برخوردار بوده و در شان مقام والاي نبي گرامي اسلامي حضرت محمد(ص) و با تكيه بر پتانسيل غني هنري استان برگزار شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي همچنين از راهيابي 88 فيلم به بخش مسابقه چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت خبر داد و افزود: اين جشنواره در دو بخش ملي و بين الملل برگزار مي شود كه بخش ملي شامل فيلم هاي توليد شده از نيمه دوم سال 86 به بعد و بخش بين الملل شامل فيلمهاي توليد شده از سال 2006 به بعد است.
چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت بيست و هفتم الي سي و يكم تيرماه امسال در تبريز برگزار مي شود.

نظر شما