يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۷۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵
مشاور تهيه فيلم سينمايي «آسمان هشتم» گفت: تاکنون 40 درصد از فيلمبرداري فيلم تازه حسن نجفي پايان يافته و كار همچنان در مشهد مقدس ادامه دارد.

به گزارش شهر، جمال شورجه مشاور تهيه فيلم سينمايي «آسمان هشتم» به پايگاه خبري حوزه هنري گفت: تاکنون 40 درصد صحنه‌هاي فيلم در شهر مشهد فيلمبرداري شده و ساير صحنه‌ها در همين شهر فيلمبرداري خواهد شد. پيش‌بيني ما اين است که کل اين مرحله تا نيمه تيرماه به پايان برسد و فيلم آماده تدوين شود.

وي درباره تدوين «آسمان هشتم» نيز توضيح داد: در حال حاضر حسن ايوبي که كار تدوين فيلم را بر عهده دارد کپي‌هاي آماده شده کار را بررسي و با حسن نجفي کارگردان فيلم مشورت مي کند. تدوين نهايي بعد از اتمام کل فيلمبرداري با نظارت و حضور کارگردان انجام خواهد شد.

«آسمان هشتم» 13 خردادماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جواد شمقدري معاون سينمايي وزير ارشاد کليد خورد و داستان آن درباره يک خانواده آذربايجاني است که به شهر مشهد مقدس سفر کرده و در اين سفر مشکلاتي براي آنها رخ مي‌دهد.

نويسندگي و کارگرداني اين اثر سينمايي به عهده حسن نجفي است و روح‌الله برادري مجري طرح و تهيه‌کننده آن است. مرکز گسترش سينماي مستند تجربي نيز در ساخت آن مشارکت دارد.

محمد کاسبي، رحيم نوروزي و مهدي فقيه به همراه چند بازيگر آذربايجاني نظير خالد گلي‌اوا، زريه حسين‌اوا و قربان مسيح فهيم در «آسمان هشتم» ايفاي نقش مي‌کنند.

نجفي رئيس حوزه هنري آذربايجان شرقي و دبير جشنواره بين‌المللي «دست‌هاي کوچک دعا» است و فيلم سينمايي «سهم گمشده» را در كارنامه دارد. او پيش از اين دستيار مجيد مجيدي و مجتبي راعي نيز بوده است.




رئيس سازمان تبليغات اسلامي:

حوزه هنري به دنبال توليد آثار فاخر و بديع باشد

 حجت‌الاسلام دكتر سيدمهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي گفت: حوزه هنري بايد به فکر انجام کارهاي شاخص و توليد آثار فاخر و بديع باشد تا از اين راه نظر نخبگان هم تامين شود.

دکتر خاموشي در نشستي با رئيس و کارکنان حوزه هنري استان چهارمحال و بختياري گفت: رسالت جديد حوزه هنري با مديريت آقاي مومني گسترده کردن چتر مفهومي ادبيات بر تمام رشته‌هاي هنري چون ادبيات، تجسمي، موسيقي، تئاتر و... است.

وي برگزاري مسابقات کتابخواني را از ميان آثار فاخر، فعاليتي ارزشي دانست و اظهار کرد: سازمان تبليغات اسلامي از آثار نو و فاخر و بديع حمايت مي‌کند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي تاکيد کرد: حوزه هنري بايد به فکر انجام کارهاي شاخص و توليد آثار فاخر و بديع باشد تا بدين طريق نظر نخبگان هم تامين شود.

دکتر خاموشي در حاشيه هفتاد و دومين سفر استاني رئيس جمهوري به استان چهارمحال و بختياري از حوزه هنري اين استان بازديد و با کارکنان و هنرمندان اين مرکز ديدار كرد.


مومني :

تاريخ تمدن اسلامي براي نوجوانان تدوين مي‌شود

رئيس حوزه هنري از تدوين مجموعه کتاب‌هايي در مورد تاريخ تمدن اسلامي براي نوجوانان خبر داد و گفت: 120 عنوان کتاب در مورد تاريخ تمدن اسلامي در يک دوره چند ساله در حوزه هنري تدوين مي‌شود.

محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري در گفتگو با سوره مهر گفت: با توجه به برنامه‌ريزي‌هايي که در حوزه هنري انجام شده قرار است مجموعه کتاب‌هايي درباره تاريخ تمدن اسلامي در 120 جلد تدوين شود.

وي افزود: اين طرح به منظور آشنايي نسل جديد و کودکان و نوجوانان با تمدن اسلامي به مرور اجرا مي‌شود.

رئيس حوزه هنري در مورد چگونگي انجام اين طرح و نويسندگان آن نيز گفت: اين طرح در ابتداي راه است و برنامه‌ريزي براي نوشتن کتاب‌ها و انتخاب نويسندگان در آينده نزديک انجام خواهد شد.



 علي سليماني برگزيده ارديبهشت "جايزه ادبي طهران " شد

 عباس محمدي دبير "جايزه ادبي طهران" با اعلام اين خبر گفت: بر اساس رأي هيأت داوران علي سليماني از همدان به عنوان برگزيده ارديبهشت ماه جايزه ادبي طهران برگزيده شده است و همچنين بر اساس اين راي ، در حوزه شعر، آثار رضا شيباني از تبريز به عنوان آثار شايسته تقدير، معرفي شد.

عباس محمدي در ادامه گفت: شعرهايي در اين جشنواره پذيرفته خواهد شد که در جشنواره‌هاي ديگر شرکت نکرده و به تازگي سروده شده باشد، علاقمندان به شرکت در اين جشنواره مي‌توانند براي شرکت در بخش رقابتي شعر تير ماه آثار خود را تا تاريخ 28 همين ماه به دبير خانه جشنواره واقع در خيابان بخارست ،کوچه دوازدهم، شماره28 ارسال و يا از طريق پست الکترونيکي info@tehranmah.com در جشنواره شرکت کنند



حوزه هنري استان تهران دوره ويژه سينمايي برگزار مي‌کند

حوزه هنري استان تهران در تابستان 89 دوره ويژه سينمايي شامل تصويربرداري،تدوين، فيلمنامه نويسي و تحليل مستند برگزار مي كند.

 

اين دوره سينمايي كه شامل برگزاري كارگاه هاي كوتاه مدت ويژه تابستان مي باشد در حوزه هنري مركز ري برگزار مي گردد. دراين كارگاه ها كه در دو سطح مقدماتي و پيشرفته برگزار خواهد شد به آموزش تصويربرداري ،فيلمنامه نويسي ، تدوين و تحليل فيلم مستند پرداخته خواهد شد . زمان آغاز كارگاه ها در 14تيرماه 89 است.

علاقمندان جهت ثبت نام در اين دوره و كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 2-33749991 تماس و يا به پايگاه اينترنتي www.hhrer.ir مراجعه نمايند..

نظر شما