شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۸۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي آمريكا و انگليس را به فريب افكار عمومي و سازمان هاي بين المللي در مبارزه با مواد مخدر متهم كرد و گفت: اصل ترانزيت مواد مخدر هروئين و مرفين از طريق فرودگاه هاي نظامي افغانستان كه در كنترل نيروهاي نظامي آمريكا و انگليس است به ساير نقاط جهان صورت مي گيرد.

به گزارش خبرنگار شهر، «اولك ساخونوف قائم مقام آژانس ملي مبارزه با مواد مخدر فدراسيون روسيه روز گذشته ضمن بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي پليس مبارزه با مواد مخدر كشورمان با سردار حميدرضا حسين آبادي ديدار و گفتگو كرد.

 

سردار حسين آبادي در ابتداي اين ملاقات گزارشي از اقدامات موثر جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با مواد مخدر،جلوگيري از ورود و ترانزيت مواد مخدر،اجراي سياست هاي آموزشي و پيشگيرانه از ابتلاي جوانان به مصرف مواد مخدر در بين اقشار جامعه،مدارس،دانشگاه ها،كارخانجات و درمان معتادن ارائه كرد.

 

وي به راه اندازي مركز تبادل اطلاعات منطقه اي در تهران به منظور هماهنگي و تبادل اطلاعات با كشورهاي مختلف براي مبارزه با قاچاق و ترانزيت مواد مخدر اشاره كرد و از كشف محموله هاي سنگين مواد مخدر از طريق تبادل اطلاعات با كشورهاخبر داد.

 

 

سردار حسين آبادي تصريح كرد:اين كشورها (آمريكا و انگليس) مواد مخدر را رها كرده و به دنبال تروريسم هستند در حالي كه تروريسم در افغانستان از طريق ترانزيت و قاچاق مواد مخدر ارتزاق مي كند.

 

وي با اشاره به اينكه برابر اعلام سازمان ملل در حال حاظر بيش از 10 هزار تن ترياك در انبارهاي قاچاقچيان در افغانستان وجود دارد،خاطرنشان كرد:اين كشورها هيچگونه اقدامي براي انهدام اين مواد مخدر انجام نمي دهند.

 

به اعتقاد سردار حسين آبادي اصل ترانزيت مواد مخدر هروئين و مرفين از طريق فرودگاه هاي نظامي افغانستان كه در كنترل نيروهاي نظامي آمريكا و انگليس است به ساير نقاط جهان صورت مي گيرد.

 

در ادامه اين ملاقات،اولك ساخونوف قائم مقام آژانس ملي مبارزه با مواد مخدر فدراسيون روسيه ضمن تقدير و تشكر از اقدامات جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با مواد مخدر و توضيحات ارائه شده بر ضروردت همكاري كشورها براي مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد.

 

وي با اشاره به اينكه متاسفانه 30 تا 40 هزار نفر از جوانان 20 تا 35 ساله در اين كشور در اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست مي دهند،اظهار داشت:بالغ بر دو ميليون معتاد در روسيه وجود دارد كه 90 درصد آنها هروئين مصرف مي كنند.

 

ساخونوف با بيان اينكه برابر اطلاعات UNODS حدود 30 درصد مواد مخدر از طريق شمال افغانستان به سمت آسيايه ميانه روانه مي شود،افزود: ما اين مسئله درك مي كينم كه بدون همكاري ايران و مجامع بين المللي نمي توانيم اين مواد مخدر را مهار كنيم.

 

قائم مقام آژانس ملي مبارزه با مواد مخدر فدراسيون روسيه بر همكاري متقابل پليس دو كشور در امر مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد و گفت:روسيه اين آمادگي را دارد كه با پليس مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران توافقنامه همكاري امضاء كند. 

نظر شما