شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم گفت: کليه برخوردهاي نيروهاي انتظامي در چارچوب قانون صورت مي گيرد حتي اگر قاطعيتي در برخي برخوردهاي ديده مي شود بازهم در چارچوب قانون است.

به گزارش خبرنگار شهر فرمانده نيروي انتظامي کشور شامگاه دوشنبه در مراسم توديع و معارفه فرمانده نيروي انتظامي استان خوزستان  پس از معرفي فرمانده جديد نيروي انتظامي خوزستان با بيان اينکه تنها راه مقابله با رشد جرم و جنايت در کشور، اقدامات فرهنگي و بهبود رفتار نيروي هاي سازماني است، عنوان کرد: جرم و جنايت امري نيست که با افزايش زندانها کاهش يابد و در مواردي حتي با ايجاد رفاه هم نمي توان جلوي رشد آن را گرفت براي مثال اکثر پارتي ها و ميهماني فسادانگيز در بين طبقه مرفه کشور انجام مي شود.

 

احمدي مقدم خطاب به استاندار خوزستان گفت: ماهم دوست داريم به انتظاراتي که شما داريد جامه عمل بپوشانيم ولي نيروي انتظامي به يک منبع بي انتها وصل نيست که هر آنچه بخواهد هزينه کند ولي با اين وجود سعي کرده ايم از ظرفيتهاي موجود بهترين استفاده را بکنيم.

 

وي افزود: مثلا در پرونده مالباختگان اقتصادي در پرونده موسوم به عياشي (سادات) ديديم که برخي از مردم بر اساس طمع خود چگونه پول هاي خود را در سر ميدانهاي شهر به افراد سودجو سپردند و عاقبت مال و اموال خود را از دست دادند آيا اگر زندان ها و پاسگاه هاي ما زياد بود مي توانستيم جلوي اين حادثه را بگيريم؟

 

احمدي مقدم اظهار داشت: استان خوزستان بعد از تهران مهمترين استان کشور است اما مشاهده مي کنيم که هنو زخم هاي جنگ بر پيکره اين استان خودنمايي مي کند و همين امر باعث ايجاد حاشيه نشيني، مشکلات معيشتي و تحصيلي شده است و تمام اين موارد پيوسته به هم هستند.

 

وي تاکيد کرد: استان خوزستان در جنگ هزينه هاي زيادي را متحمل شده است که بايد اين هزينه ها جبران شود. با وجود اينکه دولت فعلي سرمايه گذاري هاي فراواني در استان انجام داده است ولي باز هم مشکلات استان بي شمار هستند چرا که نمي توان انتظار معجره داشت و بايد صبر کرد و شاهد شکوفايي استان بود.

 

فرمانده نيروي انتظامي کشور تصريح کرد: استان خوزستان هم در سال 1389 و هم در برنامه پنجم از اولويت هاي نيروي انتظامي است و قصد داريم اين استان را در تمامي بخش ها تقويت کنيم.

 

وي با اظهار رضايت از عملکرد سردار سيد عيسي دارايي، فرمانده انتظامي سابق خوزستان گفت: وي رکوردار فرماندهي ناجا در يک استان کشور چرا که سابقه نداشته يک فرمانده مدت پنج سال و نيم در يک استان خدمت کند ضمن اينکه وي از اين پس به عنوان مشاور عملياتي فرمانده ناجا در تهران خدمت خواهد کرد.

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان نيز در اين مراسم با مرموزانه دانستن سرقتهاي خرد همانند سرقت کيف و موبايل در خوزستان گفت: دست استکبار در هدايت اين موارد ناامني در استان خوزستان به وضوح قابل رويت است.

 

آيت الله موسوي جزايري اظهار داشت: خوزستان استاني جرم خيز است و از اين لحاظ داراي يک موقعيت خاص است.

 

وي افزود: هم اکنون توطئه ها و نقشه هايي در خارج از کشور عليه استان خوزستان طراحي مي شود که مدارک آنها به صورت مستدل موجود است و تنها هدف اين طرحها، ايجاد نا امني در خوزستان است که يکي از آنها ساماندهي کيف و موبايل قاپي در استان خوزستان است.

 

امام جمعه اهواز تاکيد کرد: تمام اين موارد نشان مي دهد اهداف مرموزانه اي پشت اين نا امني وجود دارد که از سوي استکبار هدايت مي شود به همين دليل انتظار داريم فرمانده نيروي انتظامي کشور توجه بيشتري به برقراري امنيت در اين استان داشته باشد.

 

آيت الله جزايري عنوان کرد: تا وقتي که اين موارد نا امني در خوزستان اصلاح نشود نبايد انتظار داشت وضعيت توسعه و پيشرفت و سرمايه گذاري در استان خوزستان بهبهود پيدا کند و حتي بايد منتظر اين امر باشيم که سرمايه گذاران فعلي هم به خارج از استان مهاجرت کنند. ادامه اين وضعيت نه تنها به ضرر استان که به ضرر کل کشور است چرا که خوزستان بهشت سرمايه گذاري کشور در بخش کشاورزي، صنايع و صنعت نفت محسوب مي شود و ناکامي آن در اين بخش به زيان کل کشور است.

 

استاندار خوزستان نيز به عنوان سخنران ديگر اين مراسم گفت: استان خوستان بعد از استان تهران از نظر اهميت دومين استان کشور محسوب مي شود و ما انتظار داريم توجه نيروي انتظامي به آن نيز اينگونه باشد و درجه نيروي انتظامي استان خوزستان ارتقا يابد.

 

سيد محمد جعفر افزود: دو موضوع در نيروي انتظامي خوزستان وجود دارد که انتظار دارم فرمانده نيروي انتظامي نسبت به حل آنها اقدامات بيشتري از خود نشان دهد. يکي از اين موارد وضعيت ظاهري پاسگاه هاي استان است که در شان استان نيست و نبايد کارکنان نيروي انتظامي در کرمان با دماي 50 درجه استان در اين اماکن که فاقد امکانات است فعاليت کنند به همين دليل اعتقاد دارم بايد وضعيت ظاهري آنها بهتر شود.

 

وي ادامه داد: موضوع دوم به وضع معيشتي کارکنان نيروي انتظامي استان برمي گردد که انتظار داريم به علت اينکه هزينه هاي زندگي در استان بالاست نسبت به بهبود حقوق آنها اقدامات بيشتري صورت بگيرد.

 

در اين مراسم از زحمات سردار سيد عيسي دارايي تقدير و سردار محمدرضا اسحاقي به عنوان فرمانده جديد نيروي انتظامي خوزستان منصوب شد.

 

نظر شما