يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۸۹۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸
رئيس مركز فرماندهي و كنترل پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ از معرفي بيش از 250 راننده متخلف به بهداري ناجا براي انجام تست هاي روانشناسي خبر داد.

سرهنگ سعيد اسماعيلي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: از ابتداي امسال بيش از 250 راننده متخلف كه در شهر تهران اقدام به رانندگي با سرعت بيش از 140 كيلومتر در ساعت مي كردند به بهداري ناجا معرفي شدند تا از اين افراد تست رواني و سلامت گرفته شود.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه سال گذشته روزانه به صورت ميانگين دو نفر به بهداري ناجا معرفي مي شدند.

رئيس مركز فرماندهي و كنترل پليس راهنمائي ورانندگي تهران بزرگ درباره برخورد با اين افراد افزود: اين افراد پس از معرفي به بهداري ناجا گواهينامه و خودرو آنها از سه ماه تا 12 ماه توقيف مي شود و در مواردي كه بر اساس نظريه پزشك فرد صلاحيت رانندگي نداشته، گواهينامه شخص براي هميشه باطل شد.

سرهنگ اسماعيلي با اشاره به اينكه افرادي كه در داخل شهر اقدام به رانندگي با سرعت بيش از 140 كيلومتر در ساعت و يا حركات مخاطره آميز مي‌كنند گفت:  حتما بايد سلامت رواني فرد مورد بررسي قرار گيرد.

وي اظهارداشت: در مواردي البته بسيار نادر فرد به بهداري ناجا معرفي شد و پس از تست ها و بررسي هاي انجام شده توسط پزشكان به اين نتيجه رسيدند فرد صلاحيت رانندگي ندارد و به همين علت گواهينامه فرد باطل شد.

سرهنگ اسماعيلي تاكيد كرد: رانندگاني كه اقدام به چنين رفتارهايي مي كنند علاوه بر جان خود جان مردم  را هم به خطر مي اندازند و پليس بر اساس وظيفه قانوني به شدت با اين افراد برخورد مي كند.

 

نظر شما