دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۹۰۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
فرمانده نيروي انتظامي كشور اعلام كرد: پليس فضاي مجازي، مصوبه مجلس و آيين‌نامه دولت است و هدفش كنترل فضاي مجازي نيست بلكه به دنبال امنيت فضاي تبادل اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار شهر سردار اسماعيل احمدي‌مقدم امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر سرقت‌هاي فراوان، تهاجم فرهنگي و كلاهبرداري‌هايي از مسير فضاي مجازي صورت مي‌گيرد.

 

وي اظهار داشت: سرقت‌‌ها نيز به سمت سرقت‌هاي مجازي رفته است لذا مردم اگر در اين زمينه امنيت نداشته باشند حتي در عمق خانه خود آرامش نخواهند داشت.

 

سردار احمدي‌مقدم افزود: اطلاعات رايانه مردم نبايد به سرقت رود البته ما در اين زمينه مشكلات قانوني هم داريم كه اطلاعات مردم سرقت و منتشر مي‌شود.

 

فرمانده ناجا گفت: پليس مجازي در حوزه‌هاي ديگري مانند تأمين سامانه‌هاي اطلاعاتي و عملياتي بانك‌ها و ادارات نيز اقدام خواهد كرد، بايد جلوي جعل و سوءاستفاده‌هاي مختلف گرفته شود.

 

سردار احمدي‌مقدم درباره قانون مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: اين قانون هم‌اكنون در صحن مجمع تشخيص مصلحت نظام است و به مرحله نهايي خود رسيده است.

 

دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه در تمام کشورهاي دنيا نرخ اعتياد رو به افزايش است اما در ايران اين نرخ کاهش يافته گفت: در طول سال گذشته 60 تا 70 درصد معتادان وارد چرخه درمان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعيل احمدي مقدم ظهر سه شنبه در حاشيه ديدار با معاون فدرال کنترل مواد مخدر روسيه گفت: تهديدات ايران و روسيه در حوزه مواد مخدر مشترک است زيرا هر دو کشور در مسير ترانزيت مواد مخدر واقع شده‌اند.

 

وي ادامه داد:‌ با وجود روند در حال رشد اعتياد در افغانستان اقدامات کنترلي ايران در مرزها موجب شده کانال ترانزيت مواد به آسياي ميانه تغيير کند.

 

فرمانده ناجا گفت:‌ در حال حاضر 30 درصد ترانزيت مواد مخدر از مسير شمالي انجام مي‌شود بر همين اساس روسيه نگراني شديدي نسبت به افزايش مصرف مواد مخدر در اين کشور دارد.

 

وي ادامه داد: ايران و روسيه منافع مشترکي در مبارزه با کاشت و توليد مواد مخدر توليدي در افغانستان دارند و بر همين اساس راهکارهايي را در اين نشست مشترک اتخاذ کردند.

 

احمدي مقدم گفت: همکاري ايران و روسيه در حال حاضر روندي رو به رشد دارد و در همين زمينه افسران رابط اين دو کشور مبادله شده و استقرار يافتند.

 

وي تصريح کرد: يکي از راهکارهاي تقويت مبارزه با مواد مخدر تقويت حوزه بين‌المللي و منطقه‌اي است.

 

دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وضعيت اعتياد در روسيه گفت: قبل از فروپاشي در اين کشور هيچ معتادي وجود نداشت اما در حال حاضر تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر در اين کشور رو به رشد است و تغيير مسير ترانزيت مواد مخدر نيز احتمال افزايش تعداد مصرف کنندگان را در اين کشور افزايش مي‌دهد.

 

وي با اشاره به وضعيت انسداد مرزها گفت: در سال جاري اقدامي جدي به اين منظور انجام نشده اما در حال حاضر برنامه‌ها و طرح‌ها در حال بررسي است و به زودي اقدامات در زمينه انسداد مرزها آغاز مي‌شود.

 

احمدي مقدم گفت: هنوز اعتبارات سال 89 در زمينه انسداد مرزها تخصيص نيافته اما در اسرع وقت پس از تخصيص اعتبارات انسداد مرزها آغاز مي شود.

 

وي ادامه داد: در حال حاضر در مرزهاي خراسان و افغانستان انسداد نسبي مرز انجام شده و در مرز پاکستان نيز تنها مرز سراوان انسداد نيافته که اين مرز در سال جاري به طور کامل انسداد مي‌يابد.

 

فرمانده ناجا گفت: کل مرزهاي شرقي کشور ظرف سه سال آينده بايد به نقطه قابل قبولي از وضعيت انسداد برسند.

 

وي با اشاره به روز جهاني مبارزه با مواد مخدر گفت: پيشرفت‌هاي بسيار مناسبي در زمينه مبارزه با مواد مخدر در طول سال گذشته داشته‌ايم به طوري که 60 تا 70 درصد معتادان در طول سال گذشته وارد چرخه درمان شدند.

 

احمدي مقدم گفت: در طول سال گذشته رابطه اعتياد تزريقي و ايدز بنا بر اعلام وزارت بهداشت به طور کامل قطع شده است.

 

وي اضافه کرد:‌ نرخ بروز اعتياد در کشور نسبت به برنامه پنج سال گذشته 20 درصد کاهش يافته و به طور ميانگين از  پنج سال گذشته تعداد معتادان کشور هر ساله يک درصد کاهش داشته است.

 

دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در تمام کشورهاي دنيا نرخ اعتياد رو به افزايش است ولي در ايران با اقدامات صورت گرفته اين نرخ کاهش يافته است.

 

وي با اشاره به افزايش دو برابري قيمت مواد مخدر در کشور گفت: کنترل مرزهاي ورودي مواد مخدر، از بين رفتن مزارع کشت خشخاش به علت آفت‌زدگي در افغانستان موجب شده تا قيمت مواد مخدر در سال جاري به بيش از دو برابر افزايش يابد.

 

فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: ورود مواد مخدر به کشور در سال جاري کاهش داشته و ميزان کشفيات پليس نيز 30 درصد در دو ماهه اول سال جاري کمتر شده است.

 

وي با اشاره به جايگزيني کشت حشيش به جاي خشخاش در افغانستان گفت: اعتياد به حشيش در ايران بسيار کم است بر همين اساس اين جايگزيني کشت نگراني مهم و اساسي براي ايران به دنبال ندارد اما با اين حال بايد به دنبال انجام اقدامات پيشگيرانه بود.

نظر شما