دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۹۰۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
رييس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران برنامه‌هاي شهرداري تهران در ايام ماه مبارك رجب و ولادت اميرالمومنين (ع) را تشريح كرد.

حجت‌الاسلام ناصحي  در گفت و گو با خبرنگار  «شهر» در خصوص اقدامات و برنامه‌هاي مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران گفت: مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران با هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي و مركز رسيدگي به امور مساجد به مناسبت ايام ماه مبارك رجب برنامه‌هايي در دست اجرا دارد .

وي افزود:برگزاري مراسم سخنراني، مديحه سرايي، مرثيه سرايي، بيان احكام و اصول اعتقادات در بيش از دويست مسجد كه برنامه و آيين اعتكاف دارند.

به گفته ناصحي تهيه بيش از ده هزار جلد كتابچه محمد (ص) و علي (ع) پدران امت (انا و علي ابوا هذه الامه) و توزيع در مساجد و تهيه و اهداي بنر و اقلام فرهنگي با مضامين مربوط به ماه رجب و توزيع در مساجد، حوزه‌هاي علميه و ديگر اماكن مذهبي از ديگر برنامه‌هاي شهرداري است.

مشاور شهردار و رييس مركز فعاليت‌هاي ديني  به برگزاري مراسم در نمازخانه‌هاي شهرداري تهران اشاره كرد و گفت:برگزاري مراسم سخنراني و جشن ولادت امير‌المومنين (ع) در مساجد شهر تهران با هماهنگي و همكاري مناطق 22 گانه شهرداري ونصب بنر و تابلوهاي تبليغاتي در ميادين اصلي و معابر پرتردد با موضوع‌هاي مربوط به ايام ماه مبارك رجب از ديگر برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام ناصحي، مشاور شهردار و رييس مركز فعاليت‌هاي ديني گفت: ماه رجب به واسطه روزهاي گرانبهايي كه در خود دارد يكي از ماه‌هاي خاص و ارزشمند براي مسلمانان است، ماه رجب، زندگي و تولدي دوباره را به عاشقان و ره‌پويان طريق حقيقت، نويد مي‌دهد.

مشاور شهردار تهران افزود: ماه رجب، ماه‌ آراستن دل به زينت‌هاي الهي و پيراستن جان از ناپاكي‌هاي انساني و تحصيل قرب الهي است. از حضرت امام صادق (ع) روايت است كه رسول اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) فرمودند: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه خدا آمرزنده و مهربان است.

به گفته وي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) نيز در خصوص ماه رجب و ايام اعتكاف چنين فرمودند كه رجب ماه عبادت است، ماه توسل به پروردگار و تشبه به امير‌المومنين (ع) است، در اين ماه ارتباطمان را با خدا قوي كنيم تا در زندگي بتوانيم با اراده محكم، با قدم استوار و با ذهن روشن وارد هر ميداني بشويم. پديده اعتكاف يكي از رويش‌هاي انقلابي است، من يك وقت عرض كردم انقلاب ما ريزش دارد، اما رويش هم دارد، رويش‌ها بر ريزش‌ها غلبه دارند.

مشاور شهردار تهران و رييس مركز فعاليت‌هاي ديني در پايان خاطرنشان كرد: اميدوارم در اين ماه پرخيز و بركت بتوانيم همانند انبيا و اولياي الهي در وادي مراقبه و تزكيه در محضر خداوند متعال حضور يافته و قدر اين ايام را دانسته و سخت‌تر و هوشيارتر از گذشته در مسير تقرب الهي گام برداريم.

 

نظر شما