يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۹۰۷۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت : برخي شعار هاي که ديروز برخي عزيران دانشجو بسيجي در مقابل مجلس سر دادند به هيچ وجه با مصالح نظام و ادب اسلامي سازگار نبود.

علي لاريجاني در آغاز مراسم صبح امروزمجلس به اتفاقات رخ داده در روز گذشته مقابل مجلس  پرداخت و افزود: هر چند به نظر بنده طرح موضوع موسسات اموزشي به مصلحت نبود  اما اولا مجلس ونمايندگان داراي حق رسيدگي به کليه امور کشور  هستند. ثانيا با توجه به وجود شوراي نگهبان در مواردي که خروج از قانون اساسي دهد ، موضوع حل خواهد شد و به هيچ وجه بن بستي در کار نخواهد بود.

 وي ادامه داد:اما برخي شعار هاي که ديروز برخي عزيران  دانشجو بسيجي در مقابل  مجلس سر دادند به هيچ وجه با مصالح نظام و ادب اسلامي سازگار نبود.شعار هاي که درباره بنده دادند قاعدتا حجت شرعي دارند و بنده مساله اي با ان بيانات ندارم اما توهين به يک نهاد مهم و يکي از قوا از سه قوه کشور نه سنت امام بوده و نه راه و مسلک رهبر معظم انقلاب.

لاريجاني در ادامه به قرائت برخي شعار هاي سر داده شده در روز گذشته پرداخت و گفت: اين شعارهاو مطالب موهن ديگر چيزي نبود که مخفي باشد.در منظر تمام رسانه هاي داخلي و خارجي اين اقدامات صورت گرفت.آيا درست است که قوه مققنه کشور که مفتخر به اسلامي بودن و لايي بودن است را اين  گونه در معرض ناسزا و دشنام قرار گيرد.اين مجلس را متهم به کيف انگليسي مي کنيد؟ اين مجلس را بي ولايتي و تهديد به تعطيلي مي کنيد؟اين مجلس خميني است اين مجلس خامنه اي است که شما درباره ان چنين گفتيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: آيا اين راه و رسم رفتار حزب الهي است.کجاي سنت 30 ساله  امام و رهبر معظم انقلاب کوچکترين توهيني به مجلس سراغ داريد. اين مصداق بي بند و باري گفتاري است که رهبر معظم که چند سال قبل درباره ان انذار دادند نيست؟

لاريجاني گفت: آيا وقت ان نرسيده قدري در رفتار خود تجديد نظر کنيد؟ولو در مصوبه اي  از صدها مصوبه مجلس ايرادي وجود دارد آيا اين حق است که اين توهين هاي ناحق به مجلس شود .بنده ضمن اظهار تاسف از اين رفتار غير اسلامي و غير ولايي و محکوم نمودن اين گفتار ها نسبت به مجلس به عزيران نصيحت مي کنم براي انجام وظيفه اسلامي خود دچار دهها لغزش غير اسلامي نشويد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي باهشدار به مراکز شکل دهنده اين تجمعات گفت:آن مراکزي که اين تجمعات را شکل مي دهند به رفتار خود توجه کنند. اين دفاع از رهبري نيست. رهبري نيازي به اين حرکات ضعيف ندارد.همه قوا تحت نظر ولايت فقيه هستند.

به عقيده لاريجاني در شرايط فعلي کشور اين گونه کشمکش‌ها به مصلحت جامعه نيست.

 وي گفت: اکنون زمان همدلي و مقاومت است نه تخريب و متاسفم که اين گونه شعارها مستمسکي  براي رسانه هاي بيگانه شد تا به اختلافات دامن بزنند. همه را به وحدت دعوت مي کنم چرا که  در شرايط آرام و متعادل کشور مجلس مي تواند از حقوق ملت دفاع کند. درست است که شوراي عالي انقلاب فرهنگي نهاد محترمي است اما مجلس شوراي اسلامي يک قوه کشور است و احترام  بر همه قوا دال بر فهم درست راه رهبري است.

نظر شما