دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۹۱۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
خانم ليوا لوي اكوستي سفير و آقاي اليويه فينك رايزن فرهنگي سوئيس از نمايشگاه «جلوه‌هايي از هنر معاصر جهان» در موزه هنرهاي معاصر تهران بازديد كردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي موزه‌هنرهاي ‌معاصرتهران، سفير و رايزن فرهنگي سوئيس ضمن بازديد از نمايشگاه جلوه‌هايي از هنر معاصر جهان،‌ با محمود شالويي مدير كل مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران ديدار و گفت‌وگو كردند.

 

در اين ديدار محمود شالويي گفت: آثار به نمايش درآمده از جمله آثار خارجي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران است كه در مرحله اول براي مدت 3 ماه برروي ديوارخواهد بود و فرصت خوبي است تا سفرا و رايزن‌هاي فرهنگي كشورها از اين نمايشگاه ديدن كنند وشايسته است كه خبر برپايي اين رويداد مهم هنري به هنرمندان و علاقمندان سوئيسي رسانده شود تا در صورت تمايل از اين نمايشگاه بازديد داشته باشند.

 

محمود شالويي در ادامه گفت: موزه هنرهاي معاصر تهران امروزه در سطح بين المللي شناخته شده است و آثاري كه در گنجينه آن موجود است از آثار با ارزش هنرمندان خارجي و هنرمندان ايراني است كه اين آثارمطابق برنامه‌ريزيهاي صورت گرفته در دو بخش خارجي و ايراني به نمايش در خواهدآمد و ما آمادگي داريم كه در جهت مبادلات هنري ودر چار چوب ضوابط و مقررات همكاري لازم را داشته باشيم.

 

در ادامه اين جلسه خانم ليوا لوي اكوستي سفير سوئيس نيز ابراز داشت: از اين‌كه چنين فرصتي برايم فراهم آمده تا از آثار گنجينه موزه ديدن داشته باشم، بسيار خوشحال هستم و از اين‌كه آثار يك هنرمند سوئيسي (آلبرتو جاكومتي) نيز در اين مجموعه به نمايش درآمده بيشتر خوشحال‌ شدم.

 

وي در ادامه گفت: ايران گنجينه‌هاي زيادي دارد؛ ولي موزه هنرهاي معاصر تهران خود گنجينه‌اي بسيار غني از آثار هنرمندان به‌نامي است كه مورد توجه جهانيان قرار دارند و نمايش اين آثار، امكان خوبي را براي همه به‌وجود آورده است. ما اميدوار هستيم كه بتوانيم يك تبادل فرهنگي بين ايران و سوئيس برقرار كنيم و خيلي خوب است كه چنين ارتباطي بين موزه زوريخ و موزه هنرهاي معاصر تهران برقرار شود.

در همين راستا سفير سوئيس تقاضاي موزه زوريخ مبني بر امانت‌گيري يكي از آثار بخش خارجي موزه هنرهاي معاصر تهران را براي نمايش موقت و به‌صورت اماني مطرح كرد و محمودشالويي در پاسخ گفت مراتب را پيگيري و نتيجه را بزودي اعلام خواهد كرد.

 

نظر شما