سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۹۲۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 9 از تشكيل و راه‌اندازي بانك اطلاعاتي مشاغل خانگي با هدف ترويج فرهنگ كار و كارآفريني خبر داد.

«رمضان لطفي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه در حال حاضر هشت هزار كارآفرين خوداشتغال عضو كانون كارآفريني فرهنگسراي كار هستند، گفت: سلسله جلساتي را طراحي كرده‌ايم ويژه مشاغل خانگي، علاقه‌مندان و كساني كه كسب و كار خانگي مانند بسته‌بندي، مونتاژكاري، گرافيك و نقشه‌كشي دارند و نيز مشاغل نوين و جديدي كه قابليت كسب و كار خانگي را داشته باشند.


رييس فرهنگسراي كار افزود: در اين جلسات ضمن آشنايي شهروندان با رشته‌ها و مشاغل گوناگون خانگي، كارآفرينان طي نشست‌ها، كارگاه‌هاي آموزشي و مشاوره با صاحبان كسب و كار، نهادها و دستگاه‌هاي مرتبط آشنا مي‌شوند به اين صورت افراد به سمت كسب و كاري كه در جهت تقويت جنبه‌هاي اجتماعي و اقتصادي خود و جامعه باشند هدايت مي‌شوند.


لطفي با بيان اينكه با تشكيل بانك اطلاعات مشاغل خانگي، رشته‌هايي كه قابليت اين شغل را داشته باشند معرفي و اطلاع‌رساني مي‌‌شود، اظهار داشت: در همين راستا بانك اطلاعاتي از توليدات و محصولات كسب و كار خانگي را دارا هستيم و كساني كه آمادگي سرمايه‌گذاري در اين بحث را دارند ضمن شركت در نشست‌ها و پاتوق‌هاي مورد نظر با كارآفرينان آشنا مي‌شوند يعني مي‌توان گفت بانك اطلاعاتي مشاغل خانگي پل ارتباطي ميان كارآفرينان مشاغل خانگي و نهادهاي متولي مي‌شود.


وي تصريح كرد: ايجاد اين بانك اطلاعاتي از يك سو باعث معرفي صاحبان كسب و كار خانگي و از سوي ديگر با عرضه و فروش كالاها از توليدات داخلي نيز حمايت به عمل مي‌آيد. همچنين با ايجاد يك شبكه فرهنگي اجتماعي و اقتصادي در مشاغل خانگي و با داشتن هشت‌هزار عضو كانون كارآفريني مي‌توان راه‌كارهاي اساسي بين توليدكننده و مصرف‌كننده ارايه دهيم.


به گفته لطفي، وقتي از توليدكننده داخلي حمايت شود، مصرف‌كننده به سمت توليدات داخلي مي‌رود و اين كار باعث رونق و توسعه كسب و كار در كشور مي‌شود.

نظر شما