يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۴
کد خبر: ۱۹۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
بر اساس تصميم شوراي شهر و شهرداري پروژه‌هاي شهرداري از امسال براي جذب مشاركت‌هاي مردمي بر روي سايت سازمان سرمايه‌گذاري شهر منتشر مي‌شود. پيش بيني امسال مشاركت‌هاي مردمي بالغ بر يك هزار ميليارد تومان است.

 مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران ظهر امروز در نشستي خبري از ارائه گزارش رييس سازمان سرمايه گذاري و مشاركت‌هاي مردمي در شوراي شهر خبر داد و گفت: در اين جلسه شورا و شهرداري مشكلات سرمايه گذاري مردي و زمينه‌سازي و تسهيلاتي را كه بايد براي گسترش اين مشاركت انجام دهند را بررسي كرد.

 

به گفته چمران علاوه بر اين كميته اي مشترك بين شورا و شهرداري براي بررسي اين موارد تشكيل مي‌شود. اين كميته همچنين نحوه سرمايه‌گذاري را شفافت‌تر و آسان تر خواهد كرد.

 

 

وي سرمايه گذاري اين سازمان در سال گذشته را 700 ميليارد تومان عنوان و خاطرنشان كرد: امسال پيش‌بيني‌مان براي اين رقم يك هزار ميليارد تومان است كه اگر برخي از پروژه‌ها اجرايي شود ميزان قراردادها بسيار بالاتر از اين رقم خواهد بود.

 

 

رييس شوراي شهر تهران تصريح كرد: شهرداري نيازمند مشاركت هاي مردمي است و  بودجه شهرداري در بسياري از پروژه‌ها به ويژه پروژه‌هاي موضعي مانند قلعه مرغي به تنهايي كفايت نمي‌دهد و بايد با مشاركت مردمي سرعت انجام پروژه ها را بالا ببرد.

 

چمران از تصميم شورا و شهرداري براي قراردادن پروژه‌ها بر روي سايت سازمان سرمايه‌گذاري خبر داد و گفت: بدين ترتيب بهترين پيشنهادها طبق قانون پذيرفته و بر اساس قرارداد اجرايي مي‌شود.

 

وي سابقه سرمايه گذاري مردم در شهرداري را خوب ارزيابي نكرد و گفت: دلايل اين امر هم بخشي به مديريت و بخشي به مشكلات داخلي شهرداري بر مي‌گردد كه بايد سعي كنيم اين ديدگاه را در مردم تغيير دهيم.

 

وي همچنين از ارائه گزارش پورزرندي و درويش زاده درباره وام دريافتي از بانك‌هاي بي سي بحريني در جلسه امروز خبر داد و گفت: مبلغ اين وام 200 ميليون دلار بوده كه آخرين بازپرداخت آن اواخرامسال پرداخت مي‌شود.

 

به گفته چمران در اين جلسه گزارش مجاري «خرج‌كرد» اين وام در بافت‌هاي فرسوده در قالب جدول و نموداري ارائه شد.

 

رييس شوراي شهر تهران تصريح كرد: براي بافت فرسوده تهران با اين مبالغ نمي‌توان كاري از پيش برد و براي پيشرفت دراين بخش نيازمند مشاركت گسترده سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي هستيم.

 

 

بر اساس اين گزارش در اين جلسه طرح پرداخت حق الزحمه نمايندگان شوراي شهر نيز تصويب شد.

 

رييس شوراي شهر تهران همچنين درباره حال و هواي كميسيون‌هاي مختلف مجلس درباره طرح‌ها و لوايح مربوط به تجميع انتخابات و انتخاب شهردار گفت: ماده واحده ما با اندكي اصلاح تصويب شد.

 

وي افزود: بر اين اساس شورا به وظايف قانوني خود كه از جمله مهم‌ترين آنها انتخاب شهردار است ادامه مي‌دهد و همچنين شورا اجازه تغيير شهردار را دارد.

 

به گفته چمران در اين حين قانون اختيارات شورا تصريح و ابهام‌ها رفع شد.

 

چمران خاطرنشان كرد: منتظر شوراي نگهبان براي اعلام نظر درباره شش ساله شدن دور كنوني شوراها هستيم.  

نظر شما