سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۹۳۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
نمايش «شام آخر» به كارگرداني احمد سليماني از توليدات حوزه هنري قم معتبرترين جايزه هجدهمين جشنواره نمايش‌هاي خلاق جهان در کشور اسلواکي را دريافت كرد.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، محمدرضا آزاد مسئول واحد نمايش حوزه هنري قم با اعلام اين خبر گفت: اين نمايش كه كاري از گروه تئاتر «ايده» و نوشته محمدرضا کوهستاني است با اجرا در جشنواره براتيسلاوا مورد استقبال گروههاي شرکت‌کننده از کشورهاي ديگر، مردم شهر براتيسلاوا، ايرانيان مقيم اسلواکي و نمايندگان سفارت جمهوري اسلامي ايران در کشور اتريش قرار گرفت.

وي گفت: «شام آخر» ضمن دريافت جايزه «نمايش برتر از نگاه تماشاگران» كه معتبرترين جايزه اين جشنواره است، توانست جايزه بزرگ بخش داوران بخش اصلي و نيز جايزه ويژه بخش داوران دانشجويي را به خود اختصاص دهد.

جشنواره دانشجويي نمايش‌هاي خلاق جهان (استروپوليتانا) از جشنواره?هاي معتبر دانشجويي در جهان است که هر دو سال يک بار در شهر براتيسلاوا، پايتخت کشور اسلواکي برگزار مي?شود.

هجدهمين دوره اين جشنواره از 18 تا 23 ژوئن 2010 برگزار شد و بيش از 20 گروه نمايشي از کشورهاي ايران، فرانسه، روسيه، انگليس، هلند، آمريکا، ايتاليا، اتريش و... در آن حضور داشتند.

  

 

کارگاه حرفه‌اي فتوشاپ در حوزه هنري برپا مي‌شود

کارگاه يکروزه فتوشاپ به همت خانه عکاسان ايران با همکاري مؤسسه نورنگار 15 مرداد در تالار انديشه حوزه هنري برپا مي‌شود.

در اين کارگاه که مدرس آن علي رجبي عکاس و عضو انجمن عکاسان ايران خواهد بود، مباحث تخصصي درباره فتوشاپ و کاربرد آن در عکاسي در چهار بخش به مخاطبان تدريس مي‌شود.

همچنين در پايان اين کارگاه به 22 نفر از شرکت‌کنندگان که فرم نظرخواهي اين کارگاه را پر خواهند کرد، به قيد قرعه جوايز نفيسي شامل دو دستگاه دوربين کامپکت مدل 2010 اهدا خواهد شد.

علاقمندان مي‌توانند براي ثبت نام در کارگاه تا ساعت 12 روز سه‌شنبه 12 مرداد با مراجعه به پايگاه اينترنتي خانه عکاسان ايران iranipc.ir يا پايگاه اينترنتي مؤسسه نورنگار به نشاني noornegar.com/workshop مراجعه و نسبت به پر کردن فرم ثبت نام حضور در اين کارگاه اقدام کنند.

آثار اولين و دومين اردوي عکاسي خانه عکاسان ايران به ترتيب به مناسبت يکصدمين سالگرد صنعت نفت و سالگرد خانه عکاسان ايران در قالب کتابي چاپ و طي مراسمي رونمايي شد.
نظر شما