دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۹۵۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
مديركل حريم شهر تهران در معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران از تدوين طرح جامع ويژه حريم شهر تهران خبر داد.

سيد صباح‌الدين متقي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» ضمن بيان اين مطلب گفت: طرح جامع حريم شهر تهران فراتر از فضاي سبز و مناطق تفرجگاهي مي‌رود و قرار است در اين طرح مكان‌هاي همچون پارك‌هاي فناوري و بوستان مشاهير در حريم شهر تهران احداث شود.

وي افزود: در طرح جامع حريم شهر تهران به موضوعاتي قرار است توجه شود كه حتي در طرح جامع به آن پرداخته نشده است.

 

متقي هدف از تدوين چنين طرحي را احياي سلامت شهروندان عنوان كرد و گفت: متاسفانه امروزه شهروندان دچار فقر حركتي شده و فرزندانمان دائما‌ً در حال بازي در پشت كامپيوترها هستند. بنابراين درصدد هستيم كه در اين طرح همچنين امكانات ورزشي ويژه همچون پيست اسكي،‌موتورسواري و دوچرخه سواري را نيز در حريم شهر تهران راه‌اندازي كنيم.

 

مدير كل حريم شهر تهران همچنين درباره پارك‌هاي فناوري توضيح داد: اين پارك‌ها به منظور دانش‌افزايي شهروندان است و ما مي‌توانيم پارك‌هاي مختلفي همچون پارك نانوتكنولوژي احداث كرده و در عين درآمدزايي پايدار در آن شهروندان را به صورت بومي با علم روز دنيا آشنا كنيم و اين خود قطعاً‌موجب خلاقيت و نوآوري از سوي شهروندان نيز خواهد شد.

 

احداث بوستان‌هاي مشاهير در حريم شهر از ديگر اقدامات در طرح جامع حريم شهر تهران است كه متقي در اين زمينه گفت: متاسفانه شهروندان چندان آشنايي با مشاهير و ادباي ايران نداشته و اين نيز مي‌تواند به ارتقاي دانش ادبي و معرفي هر چه بهتر شعرا به شهروندان كمك كند.

 

به گفته وي،‌اين طرح هم‌اكنون در مرحله مطالعه بوده و با تدوين آن، طرح براي تصويب به شوراي شهر ارائه مي‌شود و پس از تصويب گام‌هاي بعدي براي انتخاب مشاور نيز اجرا مي‌شود.

 

متقي در بخش ديگري از گفتگوي خود با شهر به كاهش ساخت و سازهاي غيرمجاز درمحدوده حريم شهرتهران اشاره كرد و گفت: ساخت و ساز غيرمجاز درمحدود حريم تهران درسه ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهشي 85 تا 90 درصدي را نشان مي دهد.

 

وي افزود: درصدد هستيم تا اين رقم را به 100 برسانيم. اما بايد به اين نكته اشاره كنم كه  ساخت و سازها در روستاهاي شهرستان تهران كه متولي نظارت برساخت وساز درآنها بنياد مسكن است، 60درصد رشد داشته  كه اين خود  زنگ خطري براي مسئولان امر ساخت وساز در پايتخت است.

نظر شما