شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۹۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي از افزايش چهاربرابري قيمت هر كيلو مواد مخدر با شيوع آفت در مزارع كشت خشخاش در افغانستان خبر داد.

سردار حميد رضا حسين آيادي در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: با شيوع آفت در مزارع كشت خشخاش در افغانستان بيش از يك سوم اين محصول در اين كشور از بين رفته و همين امر باعث شده است  هر كيلو مواد مخدر در مزارع از هر كيلو 48دلار به كيلويي 200 دلار افزايش يابد.

وي ادامه داد: اين درحالي است كه در انبارهاي مافياي مواد مخدر در اين كشور بيش از 12 هزار تن ترياك وجود دارد كه اين برابر مصرف 2سال معتادان سراسر جهان است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور افزود:  اين تصور وجود دارد كه شيوع آفت در مزارع كشت خشخاش در افغانستان توسط همين مافيا صورت گرفته تا ترياك در انبارهاي خود را به چند برابر قيمت بفروشند و سود كلاني از اين افزايش قيمت حاصل كنند.

سردار حسين آبادي اظهارداشت: قيمت هركيلو ترياك در كشور به يك ميليون تومان رسيده است.

وي درباره روند درمان معتادان كشور گفت: خوشبختانه امسال شربت ترياك براي درمان معتادان در سراسر كشور ارائه مي شود و اميدواريم روند درماني معتادان بهبود يابد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: در سه ماهه اول امسال يك هزار و 383 باند توزيع كننده مواد مخدر در كشور متلاشي شد.

سردار حميدرضا حسين آبادي گفت: در 3 ماه اول امسال 52 هزار و 324 نفر قاچاقچي و فروشنده مواد مخدر دستگير و تحويل مراجع قضايي شده‌اند.

به گفته وي سگ‌هاي موادياب طي اين مدت توانسته‌اند، 12هزار و 407 كيلوگرم مواد مخدر را كشف كنند، كه اين ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزايش داشته است.

سردار حسين آبادي افزود: در 3 ماه اول امسال 108 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شده است كه بيشترين اين مواد را ترياك با 81 هزار و 674 كيلوگرم تشكيل داده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: يك هزار و 304 كيلوگرم مرفين، 7 هزار و 385 كيلوگرم هروئين، 15هزار و 623 كيلوگرم حشيش و 2 هزار و 356 كيلوگرم ساير مواد در اين مدت از قاچاقچيان كشف و ضبط شده است.

نظر شما