يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
داريوش پيرنياكان از نگارش دو كتاب موسيقي در سال 89 خبر داد و گفت: سه آلبوم جديد موسيقي در دستگاه‌هاي اصفهان، ابوعطا و دشتي امسال منتشر مي‌شود.

اين موسيقيدان در گفت وگو با خبرنگار شهر گفت: كتاب «رديف عالي موسيقي ايران» ويژه تار است و تكنيك‌هاي اين ساز را در سطح بسيار عالي بيان مي‌كند، اين تكنيك ويژه استاد شهناز در زمان قاجار بوده است و در حال حاضر فقط در رده فوق‌ليسانس تدريس مي‌شود ولي سعي كردم نوشته‌اي را در اين باره آماده كنم.


وي افزود: كتاب ديگر نيز كه هنوز نامي براي آن انتخاب نكرده‌ام، شامل كارها و آهنگ‌هاي خودم است و در مرحله نت‌نويسي قرار دارد.


اين نوازنده تار و سه‌تار ادامه داد: سه آلبوم موسيقي جديد نيز با همكاري گروه شهنازي متشكل از هنرمنداني مانند «حسن ناهيد» و «بهداد بابايي» تا پايان سال در دستگاه‌هاي اصفهان، ابوعطا و دشتي منتشر مي‌شود.

گروه شهنازي را به احترام استاد شهناز تشكيل دادم كه در سال 85 آلبوم «آسمان» را با صداي «حميدرضا نوربخش» در دستگاه چهارگاه روانه بازار كرده است.


پيرنياكان گفت: قصد دارم يك آلبوم تك‌نوازي با تار و يك آلبوم تك‌نوازي با سه‌تار را نيز امسال منتشر كنم.


داريوش پيرنياکان گرگري در سال 1334 در بخش گرگر از توابع آذربايجان شرقي متولد شد. وي نزد محمد حسن عذاري و علي اکبر شهنازي به فراگيري تار پرداخت و مدتي از آموزش‌هاي مرکز حفظ و اشاعه موسيقي و دانشکده هنرهاي زيبا بهره برد.


پيرنياكان استاد دانشگاه تهران، عضو هيأت مديره خانه موسيقي و سرپرست گروه شهنازي است.

وي به برگزاري کنسرت‌ها و آثار موسيقايي متعددي به همراهي محمدرضا شجريان همت گماشت. پيرنياكان در نوازندگي تار از شيوه فاخر علي اکبر شهنازي بهره مي‌جويد اما در نوانس، صدادهي و رنگ‌آميزي صوتي به تجربياتي نو دست يافته‌است.

نظر شما