دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۹۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
دبيرعلمي چهارمين سمپوزيوم تازه‌هاي رينوپلاستي گفت: مبتلايان به آلرژيهاي شديد بيني از اعمال جراحي زيبايي بيني صرف نظر کنند.

 به گزارش "شهر"، دکتر محمد صادقي افزود: آلرژي معمولا به شکل فصلي در برخي افراد ظاهر مي‌شود، اما عده‌اي داراي علايم آلرژي دايمي هستند که بنا بر توصيه متخصصان، اين افراد گزينه‌هاي مناسبي براي اعمال رينوپلاستي به شمار نمي‌روند.

وي ادامه داد: افراد داراي آلرژي مزمن در تمام فصول سال دچار مشکلات تنفسي هستند و در برخورد با هواي سرد، تماس با مواد شيميايي و ساير محرکهاي آلرژن واکنش نشان مي‌دهند.

 

دبير علمي چهارمين سمپوزيوم تازه‌هاي رينوپلاستي با اشاره به شيوع آلرژي در ميان جوانان گفت: از آنجا که بيشتر متقاضيان رينوپلاستي را جوانان تشکيل مي‌دهند فرد متقاضي و جراح مي‌بايست پيش از عمل جراحي نسبت به درمان آلژري‌ فرد اقدام کند.

 

وي افزود:‌ درمان آلرژي زمان‌بر است و پزشک مي‌بايست تا ماهها و حتي تا يک سال پس از درمان از اقدام به رينوپلاستي خودداري کند تا از بهبود کامل بيمار و عود نکردن مجدد آلرژي مطمئن شود.

 

صادقي گفت: مسأله انتخاب صحيح بيمار براي اعمال رينوپلاستي از نکات مهمي است که آگاهي آن از سوي پزشکان از ميزان نارضايتي‌هاي پس از اعمال جراحي و شکايات مراجعان از پزشک مي‌کاهد.

 

وي ادامه داد: در چهارمين سمپوزيوم تازه‌هاي رينوپلاستي قصد بر اين است که موضوع انتخاب صحيح بيماران و اجتناب پزشکان از مواردي که نياز به اعمال جراحي در آنها به لحاظ پزشکي احساس نمي‌شود به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

 

دبير علمي چهارمين سمپوزيوم تازه‌هاي رينوپلاستي تصريح کرد: طي يک پژوهش صورت گرفته از سوي گروه گوش و حلق و بيني دانشگاه علوم پزشکي تهران مشخص شد، حدود 40 درصد از شکايات پس از عمل رينوپلاستي - بيشترين ميزان - مربوط به توضيح ندادن کافي در مورد نتيجه عمل از سوي پزشک عنوان شده است.

 

وي افزود: ضروري است پزشکاني که قصد اعمال جراحي رينوپلاستي را دارند، فرصت بيشتري را براي گفت وگو با داوطلب جراحي زيبايي بيني بگذارند تا انتظارات فرد داوطلب را از حالت ايده آل به واقعيت موجود نزديک سازند.

 

نظر شما