سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۹۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۹
بيانيه سازمان هاي مردم نهاد در حمايت از كودكان، زنان و معلولان امروز در همايشي با حضور مسوولان، نهادها و تشكل هاي غير دولتي قرائت و امضا شد.


به گزار خبرنگار شهر، همايش سازمان هاي مردم نهاد در حمايت از مردم مظلوم غزه امروز با حضور شيخ الاسلام دبير كنفرانس بين المللي دفاع از انتفاضه فلسطين، مهندس محصولي وزير رفاه و تامين اجتماعي؛‌ اسفندياري سرپرست سازمان بهزيستي و جمعي از مسوولان،‌ با حضور تشكل‌هاي غير دولتي و جمعي از معلولان در حمايت از كودكان، زنان و معلولان مظلوم غزه برگزار شد.

در اين بيانيه تشكل هاي غير دولتي مرتبط با حوزه حقوق كودكان،‌زنان و افراد داراي معلوليت ايران ضمن ابراز همدردي و همدلي خويش با كودكان و زنان غزه از مراجع بين المللي ذي صلاح بويژه صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) رسما درخواست كردند تا ضمن اتخاذ موضع صريح اقدام غير انساني رژيم صهيونيستي در تداوم محاصره غزه را محكوم كنند. در اين بيانيه آمده است وقايع فاجعه بار ناشي از محاصره غزه شرايطي را فراهم كرده است كه تداوم چنين وضعيت اسفناكي جز تبديل اين سرزمين به " اردوگاه مرگ" براي افراد غير نظامي بويژه كودكان و زنان حاصلي بيش نداشته است. صندوق كودكان ملل متحد براساس تعهدات اصلي در كوتاه ترين زمان ممكن نسبت به برگزاري نشست اضطراري دفتر منطقه اي صندوق كودكان مملل متحد اقدام و با لحاظ كردن دلمشغولي هاي تشكل هاي غير دولتي و مردم نهاد و جوامع مدني كشورهاي منطقه اقدامي جدي و عملي در تضمين دسترسي مردم بويژه زنان ، كودكان و معلولان غزه به دارو، غذا و خدمات پزشكي و توانبخشي انجام دهد. اين بيانيه كه به امضا بيش از 20 تشكل و نهاد مردمي رسيد و قرار است با كاروان كمك هاي مردمي به غزه ارسال شود.

نظر شما