دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۹۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
در نشست مشترك با اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران؛
وزير بهداشت گفت در همه زمينه‌هاي مربوط به نظام سلامت شامل دارو، غذا، تجهيزات پزشكي، بهداشت و درمان آماده توسعه هرگونه همكاري با اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران هستيم.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر مرضيه وحيددستجردي در نشست مشترك خود و شوراي معاونان اين وزارتخانه با رييس و مسوولان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و نمايندگان بخش خصوصي در زمينه‌هاي مرتبط با حوزه سلامت گفت: سرنوشت نظام سلامت در ابعاد بسياري منوط به اجراي اصل 44 قانون اساسي و سياست‌هاي رهبري در اين خصوص است، بنابراين توجه به تعامل بين بخش خصوصي و توسعه مناسبات اين بخش با وزارت بهداشت و اهميت اين موضوع موجب شد بنده بهمراه تمامي اعضاي شوراي معاونان وزارت بهداشت در اين نشست مشترك با مسوولان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران شركت كنيم.

 

وي افزود: 20 درصد درمان بستري و 80 درصد درمان سرپايي كشور دردست بخش خصوصي است كه اين آمارحكايت از اهميت و توان اين بخش در حوزه نظام سلامت دارد.

 

وزير بهداشت با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در آينده نزديك بيان كرد: توجه به مقوله «اقتصاد سلامت» با هدفمند شدن يارانه‌ها اهميت بيشتري پيدا مي‌كند و مباحثي نظير توريسم سلامت، نظام چرخه دارويي، تجهيزات پزشكي و مواد بيوتكنولوژيك زمينه‌هاي همكاري ما با بخش خصوصي است.

 

وي بيمارستان‌هاي هيأت امنايي را زمينه ديگر سرمايه‌گذاري مشترك با بخش خصوصي دانست و گفت: بايد با توسعه همكاري با بخش خصوصي و افزايش مشاركت اين بخش در نظام سلامت در نهايت به سمت ارزان‌تر شدن خدمات بهداشتي و درماني پيش برويم.

نظر شما