دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۰
کد خبر: ۲۰۰۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۲
نمايشنامه راكب نوشته جمشيد خانيان امسال به كارگرداني حسين مسافرآستانه به صحنه خواهد آمد.

اين نمايشنامه نويس در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: نمايشنامه راكب ايرانيزه شده‌ي آنتيگونه است كه قرار بود سال گذشته توسط حسن فتحي كار شود كه به نتيجه نرسيد.


خانيان كه بيشتر در حوزه ادبيات دفاع مقدس كار مي‌كند، با توجه به نگارش دو متن نمايشي بلند درباره جنگ گفت: نمايشنامه بلند پنجشنبه را نشر خانه كتاب و نمايشنامه بلند مرگ ناصري را انتشارات صرير وابسته به بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس به زودي منتشر خواهند كرد.


او همچنين اعلام كرد: شش نمايشنامه ام كه درباره جنگ تحميلي نوشته و قبلا منتشر شده اند، از سوي نشر اميركبير به شكل مجلدهاي مستقل منتشر شده اند.


خانيان افزود: نمايشنامه هاي اسماعيل اسماعيل، درون پيرهن يحيي، چهارمين نامه (برگزيده ربع قرن نمايشنامه نويسي دفاع مقدس)، دهاني پر از كلاغ، تكرار و روي ني بندي به تازگي منتشر شده اند.


اين داستان‌نويس همچنين خبر از تجديد چاپ يك رمان براي نوجوانان تحت عنوان كودكي هاي زمين داد كه اين رمان درباره جنگ است و قبلا در سال 76 منتشر شده و برگزيده جايزه بيست ادبيات دفاع مقدس هم شده است. اين رمان در چاپ جديد به همت نشر اميركبير در دسترس علاقه مندانش قرار گرفته است.


نظر شما