دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۰۱۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۰
برومند متعقد است كه نگاه همه به شهر يا سياه است و يا سفيد و نگاه خاكستري و همه‌جانبه وجود ندارد. به گفته وي هيچ وقت قشر متوسط جامعه را در تلويزيون و فيلم هاي سينمايي نديده ايم و هميشه به دنبال زيبايي هاي كاذب بوده‌ايم.

مرضيه برومند كارگردان سينما و تلويزيون درباره سينما و فضاي شهري در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: معمولا كارگردان و تهيه كننده سينما از توليد فيلم‌هايي كه در سطح شهر انجام مي‌گيرد، فرار مي‌كنند. البته اكثر كارهاي تلويزيوني من در سطح شهر و در ميان ترافيك خيابان هايي همانند ميدان توپخانه كار را انجام دادم كه فكر مي‌كنم در آن مقطع انرژي بسياري براي سرو وكله زدن با هر اتفاقي را داشتم. واقعا به دنبال پروژه هايي نمي‌روم كه مشكل ساز باشند.

برومند در ادامه عنوان كرد: متاسفانه فضاي سينما و تلويزيون هم به صورتي شده كه در همين شهر تهران كه جاي پارك پيدا نمي‌شود. اگر يك بازيگر جلوي يك مركز خريد با ماشين خود خلاف بايستد، به دليل اعتبار نام ممكن است كسي كاري به كاراش نداشته باشد! و همين اتفاقات است كه شهر تهران را زشت نشان مي‌دهد. كارگردان مجموعه تلويزيوني «خودرو تهران11» گفت: متاسفانه حتي نگاه توريستي هم نسبت به كشور ايران نداريم. در صورتي كه ايران مي تواند با ويژگي و معماري درستي مورد توجه قرار بگيرد. مي‌بينيد كه با هر مسئله‌اي همه فله اي برخورد مي‌كنند. برومند در ادامه افزود: به هرحال زشتي و زيبايي جزئي از يك شهر است، ما هراتفاقي را بايد خاكستري بينيم.برخي گمان مي‌كنند كه هر اتفاقي سياه و زشت و عبوس است و يا زيبا و رنگي و غيرقابل باور. ما متاسفانه ذهنيت درستي از اين شهر كه در آن زندگي مي كنيم، نداريم!

وي در ادامه گفت: هيچ وقت نگاه متوسط جامعه را در تلويزيون و فيلم هاي سينمايي نديده ايم.


برومند درباره آخرين كار تلويزيوني اش گفت: مجموعه سريالي به نام موقت «آب پريا» كه هفته آينده فيلمبرداري اش را آغاز خواهم كرد، درباره زيبايي هاي شهرهاي مختلف ايران است كه اولين سفر اين كار، شهر يزد خواهد بود.

برومند تا كنون کارگرداني مجموعه‌هاي «هتل»، «قصه‌ها تا به تا»، «کارآگاه شمسي و مادام»، «کتابفروشي هدهد»، «خودرو تهران 11» و ... را در کارنامه دارد.

نظر شما