شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
معاون حمل ونقل وترافيك شهرداري منطقه 22 تهران گفت: تا پايان امسال 15 كيلومتر مسير ويژه دوچرخه‌سواري در اين منطقه احداث مي‌شود.

علي مژده‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» درمورد روند توسعه مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري در اين منطقه گفت:امسال بر اساس برنامه‌ريزهاي انجام گرفته احداث 15 كيلومتر مسير جديد را به عرض 5/2 متر پيش بيني كرده ايم كه تا پايان سال اجرايي مي‌شود.

وي ادامه داد: اين مسير دوچرخه‌سواري از پارك چيتگر آغاز و تا بلوار دهكده و زيبادشت ادامه مي‌يابد و از تقاطع‌هاي غيرهم‌سطحي از جمله 3 زير گذر در حور حكيم عبور مي‌كند.

وي به احداث پل هوايي ويژه دوچرخه سواري براي اولين بار در ايران اشاره و تصريح کرد : اين پل در مسير اتصال شهرک صدرا به بوستان جنگلي چيتگر، از روي بزرگراه آزادگان احداث شده و از جمله تقاطع‌هاي غير همسطح پيش بيني شده براي خط جديد دوچرخه سواري منطقه 22 است.

مژده جو افزود: در طرح تفصيلي مصوب منطقه، 140 کيلومتر مسير ويژه دوچرخه سواري پيش بيني شده است. يعني مسيري که خارج ازسواره رو احداث شده و با خط کشي جدا نشده باشد.


معاون حمل ونقل وترافيك شهرداري منطقه 22 تهران اظهار كرد:اکنون از اين مقدار حدود 25 کيلومتر مسير احداث شده و در حال بهره‌برداري است که پيست سرعت به طول يک هزار و 800 متر، پيست استقامت به طول هشت هزار و 500 متر و انواع پيست هاي کوهستان و شبکه پيست هاي شهري، از جمله آن به شمار مي رود.

نظر شما