دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۰۴۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷
خبرهايي از جشنواره سيزدهم تئاتر عروسكي/
كشور سوئيس با نمايش "مومنشانز" كه مدت 40 سال است در كشورهاي مختلف جهان به اجرا درمي‌آيد، مهمان سيزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش‌هاي عروسكي تهران – مبارك مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سيزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش‌هاي عروسكي تهران – مبارك، اين نمايش از تكنيك‌ها و امكانات فوق‌العاده اجرايي بهره‌مند است و تازه‌ترين روش‌هاي عروسكي را در روند اجرايي خود به كار گرفته است.

 

نمايش مومنشانز كه مدت اجراي آن 110 دقيقه است، بدون ديالوگ و با تكنيك و زبان گويا و خلاق با تماشاگران ارتباط برقرار مي‌كند.

 

اين نمايش در طول برگزاري سيزدهمين جشنواره نمايش‌هاي بين‌المللي عروسكي تهران – مبارك در مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد.

 

سومين روز فعاليت كارگاه‌ آمووزشي عروسك‌هاي غول‌پيكر

كارگاه آموزشي عروسك‌هاي غول‌پيكر كه آغازگر سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي تهران – مبارك بود، امروز سه شنبه 22 تيرماه، با حضور فلوئرماري فوئنتس – عروسك‌ساز فرانسوي – سومين روز خود را سپري مي‌كند.

 

فلوئرماري فوئنتس عروسك‌ساز فرانسوي كه ساخت عروسك‌هاي جام جهاني را در كارنامه‌ كاري خود دارد،‌برگزاري كارگاه آموزشي عروسك‌هاي غول‌پيكر را از يكشنبه 20 تيرماه به مدت 10 روز آغاز كرده و قرار است ضمن طرح و آموزش مسايل تئوريك، كارهاي عملي را در روز اختتاميه به نمايش بگذارد.

 

اين كارگاه آموزشي همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر با حضور تعدادي از هنرمندان تئاتر شهرستاني، هنرجويان و دانشجويان رشته نمايش عروسكي به مدت 10 روز پذيراي علاقه‌مندان است.

 

دو كارگاه آموزشي عروسك‌هاي افسانه‌اي – اسطوره‌اي و عروسك‌هاي كاغذي توسط اساتيد كشورهاي ايتاليا و فرانسه در روزهاي آينده برگزار خواهدشد.

 

معرفي آثار راه يافته به بخش دانشگاهي سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسکي

آثار راه‌يافته به بخش دانشگاهي سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسکي معرفي شدند.

به گزارش شهر، اين بخش جشنواره با حضور 6 اثر از دانشکده‌هاي مختلف تئاتري برگزار خواهد شد.

 

آثار راه‌يافته به بخش دانشگاهي سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسکي به شرح زير است:

نمايش "آبي، آبي، چهار تا ماهي" نويسنده "مرتضي غفاري" به کارگرداني "زهرا سادات، و عظيمي‌نيا" از تهران (دانشگاه هنر)؛ نمايش "تير و دان‌دان کبير" نوشته و کارگرداني مشترک "مهدي عليمرداني بجستاني و راحله شمس‌آبادي» از تهران (دانشگاه هنر)؛ نمايش "جعبه خالي" نوشته و کار "فاطمه سلجوقي" از کرج (پرديس هنرهاي زيبا)؛ نمايش "بال‌هايم براي تو" نوشته و کار "مريم افراز" از تهران (پرديس هنرهاي زيبا)؛ نمايش "ماه‌پيشوني چنين بود" نوشته و کار "نسرين خنجري" از تهران (دانشگاه تهران)؛ و نمايش "دختراي ننه دريا" نوشته و کار "مريم شوقي" از کرج (برگزيده جشنواره دانشجويي).

 

سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسکي از 31 تير تا 5 مرداد با دبيري "اردشير صالح‌پور" در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما