سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۰۵۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
جواد مجابي گفت: مجموعه شعر 200 صفحه‌اي با عنوان «وطن روي كاغذ» به اتمام رسيده و يك شعر بلند 50 صفحه‌اي با عنوان «نيزه مرد پارسي دور مي‌رود» رو به اتمام است.

اين شاعر و محقق ادبي-هنري در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره دو كتاب خود ، گفت: مجموعه نقدها و مصاحبه‌هاي من با عنوان «شكل نوشتنم هستم» قرار است از سوي انتشارات نوح نبي منتشر شود و اين كتاب‌ها هم‌اكنون در مرحله اخذ مجوز قرار دارند.


مجابي با اشاره به كتاب زندگينامه ادبي وي كه در قالب تاريخ شفاهي از سوي انتشارات ثالث به چاپ رسيده است، افزود: در اين كتاب كه به زندگينامه، آثار و مصاحبه‌هاي من با علي شروقي (منتقد و روزنامه‌نگار) اختصاص دارد، به وقايع مهم عصر ما، نويسندگان و ادبيات مملكت‌مان نيز پرداخته شده است. براي گرفتن مجوز از ارشاد به حذف 30 صفحه از اين كتاب نيز رضايت دادم، ولي تاكنون خبري نگرفته‌ام.


وي با اشاره به اينكه به چاپ آثار زياد فكر نمي‌كند و نوشتن را ادامه مي‌دهد، گفت: سخن گفتن و نوشتن در مورد فرهنگ ايران وظيفه ماست و من با هيچ‌گونه رفتاري فعاليت‌ فرهنگي خود را متوقف نمي‌كنم زيرا نوشتن و چاپ شدن دو مقوله مجزا است.


به گفته مجابي، مجموعه شعر «وطن روي كاغذ» به اتمام رسيده، اما هنوز آن‌را به هيچ ناشري نداده‌است، همچنين شعر بلند «نيزه مرد پارسي دور مي‌رود»  در دست نگارش است و با اينكه حالت زندگينامه دارد حوادث ميهن و وقايع جهاني را توصيف مي‌كند.

نظر شما