دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۰۵۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
114طرح فرهنگي، ورزشي، عمراني، ترافيكي، اداري و خدماتي منطقه 14تهران در قالب 499پروژه با صرف هزينه اي بيش از 800ميليارد ريال همزمان با اعياد شعبانيه افتتاح خواهد شد.

به گزارش شهر، علي محمدن‍ژاد شهردار منطقه 14شهرداري تهران در نشست خبري با حضور خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: با توجه به عقب ماندگي‌هايي كه در اين منطقه وجود داشت و با تاكيدات شهردار تهران تلاش شده است  به سرعت به نيازهاي مردم منطقه پاسخ داده شود تا شرايطي در شان مردم فراهم شود.

وي بخش عمده اي از اين پروژه ها را، طرح هاي اجتماعي، فرهنگي و ورزشي دانست و افزود: 70درصد اين پروژه ها نيز در بافت فرسوده اين منطقه به انجام رسيده تا الگويي مناسبي براي احيا و بازسازي بافت‌هاي فرسوده شهري به شمار آيد.

شهردار منطقه 14 تهران، با تاكيد بر تامين نيازهاي معيشتي زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: به همين منظور مركز مهارت آموزي كوثر با زيربناي 630مترمربع از ديگر پروژه‌هايي است كه در اين منطقه آماده بهره‌برداري است.

محمدن‍ژاد تاسيس مركز فرآموز را نيز از ديگر طرح هايي برشمرد كه در اين منطقه به انجام رسيده، و عنوان كرد: اين مركز با موضوع «احترام» براي آموزش كودكان و نوجوانان شهر تهران در نظر گرفته شده كه در آن امكانات و تجهيزاتي در جهت نيل به رويكرد احترام به محيط زيست، قانون و خانواده فراهم شده است.

توجه وي‍ژه به بانوان منطقه

شهردار منطقه14 با اشاره به كمبود امكانات براي استفاده بانوان اين منطقه در گذشته اظهار داشت: به همين منظور مجموعه «شهربانو» مختص بانوان با 1500مترمربع زير بنا و صرف هزينه اي بيش از 17ميليارد ريال در جهت تامين بخشي از نيازهاي بانوان اين منطقه ساخته شده است.

وي ادامه داد: در اين مجموعه، مراكز خريد، فضاهاي ورزشي، مراكز فرهنگي و ديگر فضاهاي موردنياز هم چون كافي شاپ، كافي نت، مركز مهارت آموزي هم چون عكاسي و مركز آرايش بانوان به منظور ايجاد فضايي آرام و مفرح و عاري از هرگونه تنش‌هاي اجتماعي پيش بيني شده است.

علي محمدن‍ژاد كمبود فضاهاي ورزشي را از ديگر معضلات شهروندان اين منطقه ذكر كرد و گفت: براي جبران بخشي از نيازهاي موجود، مجموعه ورزشي برادران شهيد پورزند با امكاناتي هم چون استخر، سونا، جكوزي، سالن بدنسازي و خانه كشتي نيز از ديگر پرو‍ژه هايي است كه مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

وي در ادامه گفت: 4واحد سراي محله در محدوده‌هاي قيام، شكيب، دولاب و خاروان با امكانات مختلفي هم چون كتابخانه و قرائتخانه، خانه IT، خانه اسباب بازي، خانه سلامت هم از اين پس در اختيار شهروندان اين منطقه خواهد بود.

شهردار منطقه14 با ذكر اين نكته كه با اقدامات صورت گرفته به ميزان يك متر بر سرانه فضاي سبز اين منطقه افزوده شده است، گفت: در همين راستا ضمن نوسازي، بهسازي و بازپيرايي بوستان‌هاي مختلف اين منطقه، بوستان صاحب الزمان(عج) با 5هزار مترمربع زيربنا و باغ‌راه خيابان هجرت با 3هزار مترمربع نيز به انجام رسيده است.

پروژه‌هاي عمراني

به گفته وي تعريض خيابان شهيد رحيمي، ترميم روكش آسفالت با مساحتي بيش از 65هزار مترمربع، احداث و نصب 4پل مكانيزه، نصب 3تلويزيون شهري، ساخت بيش از89آلاچيق و اصلاح سرپناه هاي شركت واحد از ديگر اقداماتي است كه در اين منطقه صورت گرفته است.

علي محمد نژاد همكاري در اجراي بزرگراه امام علي(ع) را از ديگر برنامه‌هاي شهرداري اين منطقه برشمرد و اظهار داشت: اين بزرگراه در منطقه 14از تقاطع خيابان پيروزي ـ كرمان تا خاوران به صورت دوطبقه در حال انجام است.

وي ادامه داد: در اين مسير تملك بيش از 98درصد معارضين اين بزرگراه در منطقه 14 و هم چنين ساخت نزديك به دو كيلومتر از چهار كيلومتر انجام شده است، ضمن اين كه شهرداري اين منطقه در ساخت تونل اميركبير و هم چنين بزرگراه شهيد شوشتري هم، به صورت گسترده مشاركت دارد.

محمد ن‍ژاد اضافه كرد: در جهت واگذاري امور به خود شهروندان نيز، در ناحيه 5 اين منطقه هيات امناي محلات تشكيل شده و به زودي با انتخاب مديران محلات بخش عمده اي از فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي به آنها واگذار مي شود.

 

نظر شما