يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۰۷۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
با هدف ترويج فرهنگ مطالعه و مديريت اوقات فراغت بيماران و همراهان آنها طرح تجهيز بيمارستان‌ها به کتابخانه در منطقه 5 اجرا مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 5 ، عباس بابازاده معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اشاره به اينکه امروز کتاب و کتابخواني وميزان گرايش به مطالعه يکي از شاخص‌هاي توسعه به شمار مي رود گفت: با توجه به پائين بودن سرانه مطالعه در کشور فراهم آوردن بسترهاي رشد و ايجاد فضاهاي مناسب مطالعه همراه با فرهنگ‌سازي از جمله ضروريات قابل توجه است.


وي افزود: همزمان با طرح توسعه فضاهاي مطالعه و تقويت و تجهيز کتابخانه هاي مساجد و مدارس طرح کتاب بر بالين بيمار با تجهيز بيمارستان ها به کتابخانه در دستور کار منطقه قرار دارد.


بابازاده با شاره به اينکه مطالعه علاوه بر افزايش آگاهي در حفظ سلامت روحي بيمار نيز تاثير گذاري است افزود: طرح کتاب بربالين از جمله طرح هاي جديد فرهنگي به شمار مي آيد که با مشارکت و هماهنگي بيمارستان ها با سطح منطقه اجرا مي گردد.

وي تصريح کرد: در اين طرح پس از اهداي کتاب و تجهيز کتابخانه هاي مراکز درماني بيماران مي توانند زمان در اختيار را با مطالعه و کتابخواني پر کنند.


معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه در پايان گفت: به منظور افزايش سرانه مطالعه سطح منطقه احداث و توسعه کتابخانه و همچنين تجهيز کتابخانه هاي مساجد و مدارس در برنامه هاي سالجاري در حال اجرا است.


نظر شما