شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲
از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران صورت مي‌گيرد؛
ويژه برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ايام نيمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت حضرت وليعصر (عج) اعلام شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي اين سازمان، اين ويژه برنامه‌ها به مناسبت اعياد اول اين ماه و نيمه شعبان با مشارکت تمامي مراکز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي‌شود و تا پايان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.


سعيد زکي لو دبير ستاد بزرگداشت ماه شعبان در تشريح برنامه‌ها اظهار داشت: برنامه‌ها با هدف گسترش و تعميق شناخت شهروندان از الگوهاي ديني و تشريح و تحليل وقايع و حوادث تاريخ اسلام و شيعه در سه بخش تدوين شده است.


وي گفت: «جشنواره شميم يار» عنوان اولين برنامه است که در دو بخش ادبي ويژه جوانان و هنري ويژه تمامي گروه‌هاي سني براي ماه‌هاي شعبان و رمضان برگزار مي‌شود. در بخش ادبي، رشته‌هاي شعر، داستان کوتاه، قطعه ادبي و مقالات دانشجويي برگزار مي‌شود و بخش دوم به رشته‌هاي نقاشي (ويژه کودک ونوجوان)، عکاسي و انيميشن (ويژه جوانان) اختصاص دارد که به صورت غيرحضوري و با ارسال آثار به مراکز انجام مي‌شود.


رييس فرهنگسراي خاتم خاطر نشان کرد: آثار توسط تمامي فرهنگسراها جمع آوري مي‌شود و مهلت ارسال آثار تا 4 شهريور در نظر گرفته شده است.


زکي‌لو به بخش بعدي برنامه ها اشاره کرد و گفت: «ياد ماندگار» ديگر برنامه در نظر گرفته شده است که به دو بخش «خانواده و انتظار» و «همسفريار» تقسيم مي‌شود. دربخش خانواده و انتظار، بسته‌هاي فرهنگي براي خانواده‌ها توليد و عرضه مي‌شود و برگزاري مسابقه و اهداي جوايز در جشن استقبال از ماه رمضان نيز بخش ديگري از اين برنامه است.

وي افزود: بسته فرهنگي شامل 4 کتاب متفاوت با موضوع انتظار است و که در مراکز سازمان فرهنگي هنري دراختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.

همچنين در بخش همسفر يار، 1 نسخه کتاب اتوبوس با شمارگان يکصد و پنجاه هزار نسخه تهيه و مسابقه کتابخواني با محتواي محصولات ارايه شده، برگزار مي‌شود.


وي به بخش سوم برنامه‌ها با عنوان "کوي عشق" که مربوط به فضاسازي شهري است اشاره کرد و ادامه داد: اين برنامه شامل طراحي و توليد لمينت شهري و توليد بلوتوث براي تلفن همراه است که محتواي آن، آيات قرآني، احاديث و جملات زيبا در خصوص اعياد شعبانيه ويژه واگن هاي مترو است.


زکي‌لو همچنين از انتشار و نصب 3 هزار عدد پوستر در اتوبوس‌هاي شرکت واحد و 3 هزار پوستر نفيس جهت تبليغات شهري خبر داد.

نظر شما