شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۰۸۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
فرمانده نيروي انتظامي کشور با اشاره به مشکلات بازار در روزهاي گذشته گفت: ‌در برخورد با اين موضوع پليس به گفت‌وگو و شنيدن مشکلات موجود پرداخت که خوشبختانه مشکلات با اين راهکار برطرف شد.

به گزارش خبرنگار شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار اسماعيل احمدي مقدم گفت: توسعه فضاي مجازي حريم خصوصي را به شدت مورد تعارض قرار داده و امروز صاحبان بزرگترين شبکه‌هاي اجتماعي ادعا دارند که موضوعي به نام حريم خصوصي ديگر در جوامع مطرح نيست.

وي اضافه کرد: براي تعيين و تدوين راهبرد مطلوب به منظور تامين امنيت بايد سه مرحله تعيين و تشخيص هدف و مطلوبها، تعيين موقعيت و تعيين مسيري که موقعيت فعلي را به وضع مطلوب منتهي کند طي کرد.

فرمانده نيروي انتظامي شناخت تحولات حال و آينده در حوزه اجتماعي امري بسيار ضروري و مهم است زيرا روندي که دنيا در حال طي کردن آن است حرکت به سوي مدرنيته و برپايي تحولات تکنولوژيکي است.


سردار احمدي مقدم گفت: توسعه فضاي مجازي حريم خصوصي را به شدت مورد تعارض قرار داده و امروز صاحبان بزرگترين شبکه‌هاي اجتماعي ادعا دارند که موضوعي به نام حريم خصوصي ديگر در جوامع مطرح نيست.

وي تصريح کرد: افکار عمومي امروز به شدت مورد اتهام بيگانگان قرار گرفته و انبوه اطلاعاتي که امروز بمباران مي‌شود مردم را در گزينش اخبار سردرگم کرده لذا احساس امنيت و حفظ آن در چنين محيطي از اهميت بسياري برخوردار است.


سرداراحمدي مقدم با اشاره به تهديدات موجود در دنيا گفت: ‌مواد مخدر و روانگردها اولين تهديدات موجود در دنيا هستند زيرا با توجه به اينکه روانگردان‌ها يک دهه است که توسعه يافته اند اما امروزه در دنيا بين 30 تا 40 ميليون مصرف کننده دارند. اين در حالي است که مصرف کنندگان مواد سنتي با چندين دهه سابقه 25 ميليون نفر هستند.

وي گفت: در گذشته به دنبال جلوگيري از کشت و توليد مواد مخدر بوديم اما امروز مواد مخدري بسيار خطرناک‌تر از مواد روانگردان به راحتي در آشپزخانه‌ها توليد مي‌شود.



فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: تروريسم دومين تهديد موجود در کشورها است به نحوي که دشمنان به راحتي در فضاي مجازي به آموزش و پرورش تروريست‌ها مي‌پردازند و از آنها به منظور تحقق اهداف خود استفاده مي‌کنند.

وي گفت: افزايش حاشيه نشيني، افزايش نابرابري‌ها در جوامع، افزايش تهديدات حوزه مجازي، افزايش اتباع بيگانه در کشورها و افزايش ترافيک از ديگر تهديداتي است که امروزه کشورها را مورد تهاجم قرار داده است.

سردار احمدي مقدم با اشاره به تهديدات در حوزه اتباع بيگانه گفت: در حال حاضر دو ميليون اتباع بيگانه غير قانوني در ايران زندگي مي کنند که طي سالهاي آينده اين موضوع تشديد يافته و تعداد آنان روبه افزايش است که بايد برنامه‌اي اساسي براي جلوگيري از بروز تهديد در اين زمينه اتخاذ کرد.

وي گفت: فرهنگ و الگوهاي وارداتي و مسائل غير اخلاقي يکي ديگر از تهديدات مهمي است که در کشورها وجود دارد و اگر دشمنان بتوانند هويت ملي و ديني را مورد هدف قرار دهند به اهداف خود خواهند رسيد.

فرمانده نيروي انتظامي اظهار داشت: بايد در اين شرايط و تهديدها هدف پليس حرکت با پشتوانه نظري و پرهيز از آزمونهاي سعي و خطا باشد و از فناوريهاي جديد استفاده کند زيرا پليس نمي‌تواند پشت مجرمان حرکت کند و بايد همواره يک گام از آنها جلوتر باشد.

وي گفت: مبارزه با فساد و ناکارآمدي در نيروي انتظامي، حرفه گرايي و آموزش رفتاري متناسب با شرايط جديد، ايجاد پليس اجتماعي و ايجاد پليس اطلاعاتي از جمله راهکارهاي مقابله با تهديدات موجود است.

سردار احمدي مقدم ادامه داد: ‌ظرفيتهاي قانوني موجود در کشور متناسب با تهديدات جديد نيست بلکه بايد اين ظرفيتها توسعه يافته و نواقص آن برطرف شود تا بتوان به مقابله با تهديدات پرداخت.

وي گفت: ‌توسعه آموزشها اجتماعي، افزايش مشارکتهاي مردمي مانند پليس افتخاري و پليس محله، افزايش احساس امنيت از طريق پاسخگوي به موقع، توجه به بسترها وقوع جرم و اولويت پيشگيري به جاي مقابله، توجه به موضوع مواد مخدر، مرز، ترافيک و اشراف اطلاعاتي موضوعات مهمي هستند که بايد در صدر اولويت‌هاي پليس در برنامه‌هاي آينده قرار گيرند.

نظر شما