دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۰۸۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
علي موذني رمان «آپارتمان» را در مورد وضعيت سنگين خريد آپارتمان در دست نگارش دارد.

اين نويسنده در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: اين كتاب به وضعيت خريد آپارتمان از طريق كساني كه ارثي ندارند و با تكيه بر پول‌هاي اندك كه به دست مي‌آورند اقدام به خريد خانه مي‌كنند و تاثيرات رواني كه در شخصيت افراد و نحوه زندگي آنها مي‌گذارد مي‌پردازد.


وي به كتاب‌هاي ديگر خود كه تجديد چاپ شده‌اند اشاره كرد و افزود: «موسي عيسي»، «كشتيبان دوست» و مجموعه نمايشنامه «خورشيد از سمت غروب» تجديد چاپ شده‌اند ضمن اينكه رمان «نه آبي نه خاكي» به چاپ پنجم رسيده است.


موذني با اشاره به رمان «مامور» اظهار داشت: اين رمان با موضوع پيامبراكرم(ص) از سوي انتشارات «كتاب نيستان» چاپ شده است.


وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه استعداد در داستان‌نويسي حرف اصلي را مي‌زند، گفت: نويسنده‌ها اگر از استعداد برخوردار نباشند راه به جايي نمي‌برند حتي اگر از بهترين آموزش‌ها برخوردار باشند.


موذني افزود: يك داستان‌نويس به طور قطع بايد تعليم ببيند تا راه‌هاي رفته گذشته را تكرار نكند، تجربيات مسلم را بياموزد تا در روند داستان‌نويسي سرعت ايجاد شود.

در هرجايي يك استاد داستان‌نويس فعال شود و بتواند ذهن داستان‌نويسان خلاق را تقويت كند كار مثبتي انجام داده است.


مدير امور ادبي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تصريح كرد: اساتيد بسيار مجربي مانند زنوزي جلالي، سيامك گلشيري، محمدرضا گودرزي، رضا جولايي تاكنون در فرهنگسراهاي مختلف تدريس كرده‌اند ولي قصد داريم با توجه به گلايه‌ها و اشكالات بوجود آمده با تصويب انجمن‌هاي ادبي به طور جدي و سيستماتيك كلاس‌هاي آموزشي را داير كنيم كه منوط به اشخاص خاصي نباشد و در هر دوره‌اي به فعاليت خود ادامه دهد.


علي موذني، متولد 1337 فارغ‌التحصيل رشته ادبيات نمايشي و داستان‌نويس است.


«ظهور»(رمان برگزيده در سال 78)، «چهار فصل»، «سفر ششم»، «ملاقات در شب آفتابي» (برگزيده جايزه کتاب سال 76)، «دلاويزتر از سبز» (داستان برتر بيست سال داستان‌نويسي) و «ارتباط ايراني»(رمان تحسين شده از طرف شوراي نويسندگان روسيه) از جمله آثار منتشر شده او به شمار مي‌آيد.

نظر شما