سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۰۸۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
عزت‌الله مهرآوران اين روزها مشغول بازنويسي نمايشنامه «ژوليت مجنون» و بازي در سريال تلويزيوني «وضعيت سفيد» كار حميد نعمت‌الله است.

اين نويسنده و بازيگر در گفت‌وگو با خبرنگار شهر ضمن بيان اين خبر گفت: «ژوليت مجنون» برگرفته از نمايشنامه «رمئو و ژوليت» ويليام شكسپير و مثنوي «ليلي و مجنون» نظامي گنجوي است. هدفم اين است كه بگويم عشق بدون مواجهه با هويت تاريخي و جغرافيايي اتفاق مي‌افتد. شايد معناها در رفتارهاي عاشقانه فرق بكند اما هر دو به يك نقطه مي‌رسند كه عشق است.

 

وي يادآور شد: رمئو، ژوليت، ليلي و مجنون مي‌ميرند اما در نقطه‌ي اوج عاشقانه همه يك كار را مي‌كنند. هدفم اين بوده است تا قرابت و نزديكي موضوعي ادبيات ايراني و خارجي را نشان بدهم و همچنين بهره‌مندي از ادبيات كهن را تجربه كنم.

 

مهرآوران اين نمايشنامه را براي شركت در جشنواره‌اي در كشور ارمنستان نوشته است كه آندرانيك خچوميان آن را كارگرداني خواهد كرد. اين كارگردان هم اكنون در حال انتخاب بازيگر وديگر عوامل اجرايي است.

 

عزت‌الله مهرآوران هم اكنون در حال بازي در سريال «وضعيت سفيد» است كه لوكيشن آن باغي در جنوب تهران است. او در اين سريال نقش يكي از داماهاي يك خانواده بزرگ تهراني را بازي مي‌كند كه هوشنگ نام دارد. اين خانواده در زمان موشكباران تهران به باغ خانوادگي خود پناه مي‌برند البته تمام اعضاي آن با هم اختلاف دارند و با هم قهر هستند.

 

اين بازيگر كه از نگاه نعمت‌الله در نگارش متن و نحوه‌ي هدايت بازيگران خوشش آمده است، «وضعيت سفيد» را سريال مطلوبي مي‌داند و در اين باره مي‌گويد: او يك جنگ كوچك خانوادگي را در مقايسه با يك جنگ بزرگتر نشان مي‌دهد. هر دو جنگ بيهوده و بر سر مسائل بي‌مقدار است.

 

اين سريال را هادي مقدم دوست و حميد نعمت‌الله نوشته اند و در آن افسانه بايگان نقش همسر عزت‌اله مهرآوران را بازي مي‌كند.

نظر شما