يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۱۰۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸
رضا ايرانمنش معقتد است كه با تمام دوندگي‌هايي كه براي گرفتن مجوز و كاغذبازي‌هاي معمول فيلمبرداري يك فيلم انجام مي‌دهيم، هر كسي در سطح شهر به خود اجازه مي‌دهد تا عوامل را از ادامه كار بازدارد و همين مسئله باعث مي‌شود افكار يك فيلمساز بهم بريزد.

اين بازيگر و كارگردان سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت:با توجه به زحماتي كه مسئولان مي‌كشند، متاسفانه فضاي شهري مناسبي براي به تصوير در آوردن شهر نداريم. دغدغه فضاي شهري امروزي تردد ماشين و جمعيت مردم هستند.

وي درباره بازسازي و حفظ آثار ارزشمند شهرها و جذابيت فضاهاي موجود ادامه داد: طي سفري كه به خرمشهر رفته بودم، بازسازي اين شهر بيش از گذشته ناراحتم كرد. اگر نسل امروز سري به اين شهر بزنند، آثاري از 8 سال دفاع مقدس را در اين شهر نخواهندديد. مسجد جامع اين شهر تبديل به يك قاب جديد از مسجدي شده كه نسل امروز آن را باور خواهندكرد.
ايرانمنش درباره فضاي شهري و ساختمان‌هاي قديمي افزود: اگر من در سمت كارگردان سينما بخواهم فيلمي قديمي از تهران را بسازم، مطمئن هستم كه لوكيشني مناسب كه شامل كوچه‌هاي قديمي و خانه‌هاي آجري فرسوده باشد، پيدا نمي‌كنم. تنها كسي كه با همت خود توانست تهران قديم را تداعي كند مرحوم علي حاتمي بود كه براي مجموعه تلويزيوني هزار دستان شهرك سينمايي غزالي را ساخت و براي سينماگران به يادگار گذاشت.
ايرانمنش در ادامه گفت: متوليان هنر هميشه دست به دست هم داده اند تا با كمترين هزينه ها، مشكلات موجود را حل كنند. اما تلاش مسئولان هم براي يك پروژه سينمايي كه احتياج به فضاي شهري دارد، مهم است. بارها اين اتفاق افتاده است كه براي فيلمبرداري در سطح شهر چندين مجوز تهيه مي‌كنم اما وقتي با دوربين در سطح شهر مي رويم، هر كسي به خود اجازه مي‌دهد تا عوامل را از ادامه كار بازدارند و همين مسئله باعث مي‌شود افكار يك فيلمساز بهم بريزد.
ايرانمنش اين روزها مشغول نگارش يك فيلم سينمايي به نام «پنج روز مرخصي» است كه مجوز ساخت اين فيلم صادر شده و بعد از پايان نگارش، به مرحله توليد خواهدرسيد. وي نيز به زودي كارهاي پيش توليد مجموعه تلويزيوني «وصال» را هم انجام خواهدداد تا اين مجموعه را براي محرم آماده كند.

نظر شما