شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۱۰۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
يك وكيل مصري طي شكايت از تعدادي از مقامات مصري به‌دليل فريب افكار عمومي ادعا كرد كه رئيس‌جمهور مصر در سال 2004 درگذشته است و اكنون بدل وي بر مصر حكومت مي‌كند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "وطن " چاپ آمريكا، يك وكيل مدافع مصري دادخواستي را عليه "ممدوح مرعي " وزير دادگستري و تعدادي از مقامات مصري تدوين و به نهاد قضايي مصر ارائه كرده است و اتهام آنها را فريب افكار عمومي و كتمان حقايق سياسي دانست.

"حامد سيد مكي " وكيل مدافع مصري با اين ادعا كه "حسني مبارك " رئيس‌جمهور مصر از سال 2004 ميلادي درگذشته است، همه را شگفت‌زده كرد.

وي مدعي است كه مبارك كه از بيماري سرطان رنج مي‌برد، طي يك عمل جراحي كه 16 ژوئن سال 2004 در آلمان انجام داد، جان خود را از دست داده است.

وي تاكيد دارد كه مبارك اين جراحي را بطور مخفيانه در آلمان انجام داد، اما اين عمل موفقيت‌‌آميز نبود و وي طي اين عمل جان خود را از دست داد. پزشك معالج وي اين خبر را اعلام كرد و پس از وي راديو "مونتكارلو "، راديو لندن و راديو رژيم صهيونيستي اين خبر را عنوان كردند اما پس از اندكي تمام رسانه‌ها در اين باره سكوت كردند.

در دادخواست اين ويل عنوان شده است كه "سوزان مبارك " همسر حسني مبارك و دو فرزند وي "علاء " و "جمال " با هماهنگي دولتهاي آلمان، آمريكا و اسرائيل تصميم گرفتند كه خبر مرگ مبارك را اعلام نكنند و براي پنهان كردن اين حقيقت، از بدل وي استفاده كردند.

اين وكيل مصري در ادامه درباره انگيزه غربي‌ها از اين اقدام مي‌گويد: بقاي نظام حاكم در مصر به نفع دولتهاي غربي، آمريكا و اسرائيل است.

وي در ادامه ادعا مي‌كند كه عمل جراحي كه اخيرا بدل مبارك در آلمان پشت سر گذاشته يك اقدام ديگر در راستاي فريب افكار عمومي بوده است.

حامد سيد مكي در ادامه دادخواستش اين سوال را مطرح مي‌كند كه چرا "آنگلا مركل " صدر اعظم آلمان از مبارك در بيمارستان عيادت نكرد؟ وي سپس پاسخ مي‌دهد كه دليل اين اقدام اين بود كه مركل مي‌دانست كه بايد با بدل مبارك مواجه شود.

نظر شما